Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group
Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Światowa marka kosmetyczna Avon zdecydowała się na otwarcie pierwszego butiku łączącego handel tradycyjny ze sprzedażą bezpośrednią – Avon Studio.

Pierwszy na świecie sklep marki w tej formule powstał w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy. Za shop concept odpowiada pracownia projektowa Umbrella. Colliers International powierzono nadzór nad projektem. Generalnym wykonawcą została firma Forbis Group.

Avon z pierwszym salonem

Avon jest postrzegany jako popularna amerykańska marka kosmetyczna dystrybuowana w sprzedaży bezpośredniej. Działa w ponad 100 krajach, a stacjonarny sklep łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym obecnie funkcjonuje jedynie w Polsce.

Realizacja jest efektem międzynarodowej współpracy. Shop concept Studia Avon powstał w Londynie – autorem projektu jest brytyjska pracownia Umbrella. Colliers International, globalna firma doradcza z sektora nieruchomości komercyjnych w ramach project managementu odpowiadała za wybór wykonawcy i nadzór projektu z ramienia inwestora.

Stanowisko generalnego wykonawcy powierzono polskiej firmie Forbis Group. Do jej obowiązków należała kompleksowa realizacja kwestii budowlano-aranżacyjnych, wykonanie mebli i grafik ulokowanych wewnątrz sklepu w lightboxach.

Charakterystyczną cechą Avon Studio jest wyraźny podział na strefy produktowe i niespotykana dotąd przestrzeń do swobodnego testowania kosmetyków – powierzchnia Avon Studio sięga 190 mkw. Niestandardowo ladę obsługi ulokowano w centralnej części sklepu. Zapachy zlokalizowano w głębi salonu. Strefa kosmetyków kolorowych została ulokowana bezpośrednio przy wejściu aby bogactwem barwnych akcentów zachęcić klientki.

Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Wyposażenie butiku

Zainstalowana w strefie wejścia „Ściana WOW” złożona z wbudowanych ekranów LCD wzmacnia efekt. Za wejściem ustawiono stoły z propozycjami sezonowymi. Na strefę pielęgnacyjną przeznaczono białe regały z podświetlanymi półkami. Niedaleko nich wyznaczono kącik wypoczynkowy, w którym można w przyjemnej atmosferze porozmawiać z konsultantkami Avon.

Paleta kolorów Avon – biel, magenta i czerń – została zaznaczona w salonie, zarówno w ogólnym ujęciu, jak i elementach dekoracyjnych. Różowo-białą stylistykę przełamano czarnymi kontrastowymi detalami. Całość wyposażenia została wykończona w wysokim połysku, co w połączeniu ze stalą miało stworzyć wyrazistą, nowoczesną przestrzeń. Zróżnicowana faktura posadzki, łącząca drewniane panele, płyty kamienne i miękkie wykładziny dywanowe wraz z rozwiązaniami aranżacyjnymi sufitu oraz oświetleniem punktowym i ogólnym miały za zadanie wyodrębnić poszczególne kategorie produktów.

– Studio Avon to pierwsze przedsięwzięcie tego typu na skalę globalną. – mówi Ewa Seremak, Project Manager z Forbis Group. – Zgodnie z oczekiwaniami inwestora wnętrze miało być zarazem ekskluzywne, nowoczesne i funkcjonalne. Idea zakładała stworzenie swoistego placu zabaw – przestrzeni, w której klientki będą mogły w przyjemnej atmosferze dotykać, testować, próbować – po prostu bawić się produktami marki. Efekt końcowy pokazuje, że udało nam się wywiązać z zadania.

Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo – usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.