Rozwój sieci salonów Esotiq & Henderson

Salon Esotiq

Salon Esotiq

Przychody Esotiq & Henderson SA w IV kwartale 2014 roku wyniosły 26,8 mln zł i były wyższe od wypracowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku o blisko 0,6 mln zł, co oznacza wzrost o 2 proc.

Narastająco za cztery kwartały 2014 roku przychody osiągnęły poziom 105,1 mln zł, wobec 89,9 mln zł w odpowiednim okresie 2013 roku – wzrost o ok. 17 proc. W ujęciu skonsolidowanym przychody w IV kwartale 2014 roku wyniosły 28,8 mln zł i były wyższe od uzyskanych w analogicznym okresie 2013 roku o ponad 0,4 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 1 proc.

Po czterech kwartałach

Narastająco za cztery kwartały 2014 roku przychody osiągnęły poziom 110,3 mln zł, wobec 94,4 mln zł w odpowiednim okresie 2013 roku – wzrost o blisko 17 proc. W okresie sprawozdawczym zysk netto spółki wyniósł ponad 1,6 mln zł i w porównaniu do zysku za IV kwartał 2013 roku wzrósł o ponad 9 proc. Spółka wypracowała zwiększenie zysku obliczonego narastająco w stosunku do roku 2013 o ponad 48 proc. W ujęciu skonsolidowanym w 2014 roku zysk narastająco wyniósł ponad 4,9 mln zł, co oznacza przyrost o ponad 40 proc. w stosunku do 2013 roku.

– Dynamiczny rozwój spółki i jej Grupy Kapitałowej jest efektem realizacji ustawicznych działań marketingowych opartych na oferowaniu klientowi atrakcyjnej i optymalnie dopasowanej do jego oczekiwań kolekcji wysokiej jakości towarów dostępnych w wyspecjalizowanych salonach zlokalizowanych w najlepszych punktach handlowych w Polsce i za granicą – poinformował zarząd spółki.

W IV kwartale 2014 roku Esotiq Germany otworzyła drugi salon Esotiq w Stuttgarcie, a w pierwszym kwartale 2015 roku zainicjuje sprzedaż towarów za pośrednictwem salonu internetowego Esotiq.

Ekspansja w Polsce

Spółka intensywnie rozwija również sieć handlową w Polsce oraz powiększa ofertę dystrybuowanych w niej towarów otwierając kolejne salony własne oraz franczyzowe w centrach handlowych. W stosunku do ubiegłego roku nastąpiło zwiększenie powierzchni handlowej o blisko 10 proc., przy czym w przeliczeniu na metr kwadratowy wzrost sprzedaży wyniósł ponad 15 proc., a marży o ponad 14 proc. Na odnotowane wyniki istotny wpływ miała zmiana sposobu dystrybucji towaru w sieci (w tym wyższe stany wyjściowe towarów w salonach) oraz agresywna polityka trademarketingowa.

W IV kwartale 2014 roku spółka wdrożyła dwie nowe linie asortymentowe dostępne we wszystkich Salonach Esotiq: kosmetyki Esotiq Natural – linia kosmetyków oraz bieliznę Esotiq Sexy You.

Przypomnijmy, Esotiq to marka ekskluzywnej bielizny dla kobiet. Projekty Esotiq powstają przy współpracy z domem mody Eva Minge. Obecnie sieć salonów Esotiq liczy ponad 200 salonów na terenie Polski.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016