Wojciech Nowakowski, Investment Manager w Grupie Capital Park
Wojciech Nowakowski, Investment Manager w Grupie Capital Park

Spółka Capital Park realizuje szereg projektów  – od mniejszych obiektów handlowych pod szyldem Vis a Vis, po skomplikowane inwestycje jak rewitalizacja dawnej fabryki Norblina w Warszawie. O tych i innych inwestycjach Retailnet.pl rozmawia z Wojciechem Nowakowskim, Investment Managerem w Grupie Capital Park.

Retailnet: Dlaczego zdecydowaliście się na inwestycje na rynku warszawskim?

Wojciech Nowakowski: Bo rynek oczekuje nowych inwestycji, a najemcy niecierpliwie wypatrują realizacji nowych obiektów handlowych. Potencjał jest duży i wciąż jest miejsce na kolejne inwestycje, ale muszą one być przemyślane i przede wszystkim odpowiadać na zmieniające się zapotrzebowanie klientów.

Tworzymy miejsca, które nie są kolejnymi „projektami handlowymi”, lecz stają się naturalną przestrzenią spotkań i zakupów. Starannie przygotowaliśmy koncepcję funkcjonalną rewitalizacji dawnej fabryki Norblina, dla której to inwestycji uzyskaliśmy już pozwolenie na budowę. W samym centrum miasta, wykreujemy wyjątkową przestrzeń, która stanie się destynacją dla mieszkańców całej Warszawy. Trwają również intensywne prace na budowie Royal Wilanów, której zakończenie planujemy na sierpień 2015 roku.

W czym chcecie wyróżniać się od konkurencji?

Dzięki bogatej ofercie handlowej i gastronomicznej, dużej liczbie miejsc parkingowych oraz sąsiedztwie dwóch placów miejskich stworzymy przestrzeń, jakiej obecnie brakuje na Wilanowie.

Projekt rewitalizacji dawnej fabryki Norblina
Projekt rewitalizacji dawnej fabryki Norblina

Swoje miejsce na mapie obiektów handlowych znajdują również centra typu convenience, z sukcesem wprowadzane w Polsce. Jest to trend będący odpowiedzią na potrzeby dwóch dużych grup: najemców, którym zależy na pojawieniu się w najlepszych lokalizacjach oraz konsumentów poszukujących miejsc do dokonywania szybkich i łatwych zakupów. W odpowiedzi na potrzebę obu tych grup, kontynuujemy poszerzanie portfolio obiektów Vis a Vis.

Czy ten format obiektów się sprawdza?

Po sukcesie pierwszego projektu Vis a Vis w samym centrum Radomia, w grudniu 2014 roku otworzyliśmy Vis a Vis w Łodzi przy ulicy Zgierskiej. W ostatnim czasie dokonaliśmy również akwizycji gotowego projektu o powierzchni ok. 3 tys. mkw. zlokalizowanego w Toruniu przy Szosie Lubickiej, głównej arterii na wjeździe od strony autostrady. Rebranding obiektu planowany jest na pierwszą połowę 2015 roku.

Angażujemy się również w modernizację i przebudowę centrów handlowych starszych generacji, które z racji na wieloletnią obecność w danych lokalizacjach zbudowały bardzo szerokie grono klientów. Po odpowiedniej modernizacji i rozbudowie, pozycja takich projektów będzie gwarantowała sukces ich najemcom. Przymierzamy się do kolejnego projektu Vis a Vis w Warszawie, w okolicy ulic Przyczółkowej i Pałacowej. Właśnie rozpoczęliśmy prace nad pozyskaniem pozwolenia na budowę.

A jaka jest przyszłość stołecznego rynku nieruchomości handlowych?

Z upływem lat, projekty, które nie dostosują się z ofertą do potrzeb klientów, będą miały ogromne problemy. Zostaną wyparte przez nowe atrakcyjniejsze przestrzenie handlowe. W naszych projektach realizujemy dwa kierunki – tworzenie miejsc, tzw. placemaking, czyli wychodzenie poza ścisłe ramy powierzchni handlowych czy biurowych.

Efektem tego jest stworzenie destynacji dla bardzo szerokiego grona klientów. Drugim ważnym trendem jest convenience czyli tworzenie projektów z ofertą zaspokajające podstawowe potrzeby w bliskim miejscu zamieszkania klientów.