Intensywny rok TriGranit Management Corporation

Bonarka City Center

Bonarka City Center

7-proc. wzrost odwiedzalności, 53 otwarcia nowych sklepów w zarządzanych obiektach handlowych oraz uruchomienie działalności na dwóch kontynentach – tak rok 2014 podsumowuje TriGranit Management Corporation.

Ponad 64 miliony osób odwiedziło w 2014 roku centra handlowe zarządzane przez TriGranit Manegement Corporation (TGM) na trzech kontynentach i w 14 krajach, co daje 7-proc. wzrost odwiedzalności w porównaniu z rokiem 2013. Firma rozwija się także na nowych rynkach – w 2014 roku uruchomiono działalność w regionie MENA i w Chinach.

Wszystkie centra handlowe zarządzane przez TGM zakończyły rok 2014 sukcesem.

Westend City Center w Budapeszcie – pierwszy wileofunkcyjny kompleks TriGranitu świętował 15. rocznicę otwarcia. Obiekt nadal jest numerem jeden na Węgrzech, z odwiedzalnością sięgającą 23 milionów klientów rocznie. Westend City Center to flagowy przykład sukcesu TrGranit na rynku property management. Obiekt ten pozostaje liderem rynkowym niezmiennie od 15 lat dzięki odpowiedniemu doborowi Najemców.

Przekształcenia struktury najmu, zmiany wielkości sklepów i układu części wspólnych, maksymalizacja przychodów komercyjnych i marketingowych to główne czynniki wpływające na powodzenie tego miejsca. Dowodem na niesłabnącą popularność Westendu są także nowe otwarcia, których w 2014 roku było aż 25, oraz przedłużenia umów najmu, których dokonało 59 Najemców.

Bonarka City Center (BCC) w Krakowie gościła w swoich progach blisko 14 milionów klientów, czyli o 4,4 proc. więcej niż w roku poprzednim. Biorąc pod uwagę spadające indeksy odwiedzlaności centrów handlowych w Polsce jest to bardzo dobry rezultat, osiągnięty dzięki konsekwentnej strategii rozwoju i komercjalizacji obiektu, który w ciągu 5 lat działalności objął swym zasięgiem nie tylko Kraków, ale całe województwo małopolskie jak i sąsiadujące śląskie czy podkarpackie, stając się centrum panregionalnym.

Bonarka City Center może poszczycić się największym odsetkiem lojalnych Klientów na lokalnym rynku. Centrum nieustannie ulepsza i usprawnia obsługę klientów, w 2014 roku, jako pierwsze w Polsce, uruchomiło zautomatyzowaną sprzedaż kart podarunkowych, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony konsumentów.

Kolejne sztandarowe centrum TGM – Arena Centar (AC) w Zagrzebiu – zanotowała odwiedzalność na poziomie 8,7 miliona klientów w 2014 roku ze wzrostem 5 proc. w porównaniu z 2013 r. W ubiegłym roku centrum powitało 25 nowych Najemców. Waga i znaczenie AC na lokalnym rynku znajduje odzwierciedlenie w tym, że wiele marek decyduje się tu uruchomić swoje pierwsze sklepy w Chorwacji.

W ubiegłym roku do takich debiutów należały otwarcia sklepów: Napapijri, He by Mango, Sinsay, House, Cropp, Mohito, Reserved czy Lego. Arena Centar ma pozycję centrum ponadregionalnego, z uwagi na duży odsetek turystów wśród odwiedzających, w ubiegłym roku stanowili oni aż 12 proc. klientów.

Portfolio biurowców klasy A, którym firma dysponuje w Europie Środkowo-wschodniej cieszy się dużą popularnością wśród Najemców długoterminowych, WestEnd City Center Offices w Budapeszcie to najbardziej cenione biurowce przy znanej ulicy Váci. Poziom wynajęcia w IV kwartale 2014 wzrósł do 92 proc. w porównaniu z 89 proc. w III co znacznie przekracza średnie wartości rynkowe i dowodzi stabilności oraz jakości projektu.

Drugi duży kompleks biurowy zarządzany przez TGM – Millenium Offices w Budapeszcie, podpisał w 2014 roku trzy duże umowy najmu i powiększył o 2400 mkw. przestrzeń wynajmowaną przez Morgan Stanley. Millenium Offices są obecnie wynajęte w 100 proc.

– Nasze świetne wyniki w obszarze centrów handlowych i biurowców w 2014 roku, są wynikiem profesjonalizmu i wiedzy w zakresie leasingu, property i facility managementu oraz marketingu. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy działalność w regionie MENA i w Chinach poprzez otwarcie biura TGM Consultants w Dubaju jak i pozyskanie znaczącego projektu w Kairze. Są to bardzo ważne kroki w strategii ekspansji i rozwoju TGM – mówi Philip Evans, CEO TriGranit Management Corporation.

Węgierska spółka TriGranit jest jednym z największych w pełni zintegrowanych przedsiębiorstw w regionie zajmującym się inwestycjami, realizacją oraz zarządzaniem w segmencie nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu 20 lat działalności TriGranit zrealizował szereg projektów deweloperskich, które były wielokrotnie nagradzane, a ich łączna wartość wynosi 2,5 mld euro.

Obecnie spółka prowadzi duże projekty mieszkalno-usługowe wyceniane na ponad 4 mld euro. Zarządzając grupą prestiżowych obiektów wartych około 3 mld euro, TriGranit gości rocznie ponad 60 mln osób i współpracuje z blisko 1.500 Najemcami z różnych części świata, dzięki czemu należy do największych i najbardziej rozpoznawalnych przedsiębiorstw tej branży w Europie.

TriGranit działa w Europie Środkowo-Wschodniej, regionie Kaukazu, Afryce Północnej, a także na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Łącząc umiejętności i doświadczenie deweloperskie z zarządzaniem obiektami wielofunkcyjnymi, TriGranit stworzył bardzo silną i jedyną w swoim rodzaju ofertę zapewniającą pełną obsługę rynku nieruchomości. Umiejętnie wykorzystując swoje 20-letnie profesjonalne doświadczenie, TriGranit ma dostatecznie mocną pozycję, aby poszerzać swoją działalność o nowe, rozwijające się rynki.

Reklama

Galeria Jurajska