pko facebook aplikacja ecommerce

Facebook wprowadził nową mobilną wersję aplikacji Ads Manager, służącą do zarządzania kampaniami reklamowymi na portalu.

Dzięki nowej wersji aplikacji marketerzy będą mogli zarządzać kampaniami sklepów internetowych na Facebooku za pomocą iOS. Ponieważ, podobnie jak wszyscy użytkownicy internetu, przerzucają się oni na smartfony i tablety, konieczne jest dostarczenie im narzędzi pozwalających obsługiwać kampanie reklamowe za pomocą tych urządzeń. Aplikację można pobrać za darmo.

Ads Manager wersja iOS
Aplikacja Ads Manager

Gigant reklamy internetowej

Facebook ma obecnie dwa miliony aktywnych reklamodawców, w ciągu pół roku liczba ta wzrosła z 1,5 miliona. Jeszcze półtora roku temu ich liczba przekroczyła milion. W czwartym kwartale 2014 roku obroty z reklam w serwisie osiągnęły wartość 3,59 milionów dolarów. 69% z nich generują reklamy na urządzeniach mobilnych.

Z Ads Managera korzysta ponad 800 tysięcy reklamodawców miesięcznie, Facebook spodziewa się więc że nowa mobilna wersja na iPhone’y i iPady spotka się z zainteresowaniem.

Jak twierdzą twórcy mobilnej wersji Ads Managera, aplikacja na smartfony wyposażona będzie we wszystkie funkcje dostępne na komputerach stacjonarnych, z tym że korzystanie z nich będzie prostsze. Reklamodawcy będą mogli za jej pomocą m.in. sprawdzać efektywność kampanii, edytować reklamy, budżety i listę reklam zaplanowanych, a przede wszystkim tworzyć nowe kampanie. Za pomocą aplikacji będą też otrzymywali powiadomienia „push”.

Wkrótce wersja na Android

Na razie mobilna wersja Ads Managera na urządzenia iOS jest dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Jednak firma potwierdza, że w ciągu kilku tygodni zostanie ona udostępniona globalnie. Z zapowiedzi wynika również, że w planach jest przygotowanie mobilnej wersji na urządzenia działające na systemie Android. Ma to nastąpić jeszcze w 2015 roku.

Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg, ogłaszając że liczba reklamodawców na portalu osiągnęła dwa miliony, podziękował wszystkim reklamodawcom. Eksperci zauważają, że z taką dynamiką wzrostu, Facebook może niedługo podważyć pozycję Google, który dominuje obecnie na rynku reklamy internetowej. Pod względem liczby aktywnych reklamodawców, Facebook zostawia też daleko w tyle inne portale społecznościowe, takie jak Twitter, który w listopadzie 2014 roku miał ich 60 tysięcy.