Salon House
Salon House,

Grupa Kapitałowa LPP, właściciel pięciu marek odzieżowych w lutym 2015 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie około 285 mln zł, które były wyższe od przychodów osiągniętych w lutym 2014 roku o około 7%.

Wzrost marży i przychodów

Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 51% i była o około 4 p. p.. niższa od marży zrealizowanej w lutym roku poprzedniego.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – luty 2015 roku wyniosła 626 mln zł. Przychody te były wyższe o 7% od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Grupa LPP

LPP powstało w 1991 roku w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. Konsekwentnie inwestując w swoją działalność, w ciągu kilkunastu lat z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych przedsiębiorstw odzieżowych, które odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro.

Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro. LPP SA jest właścicielem 5 marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay).

Sieć sklepów

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy 1516 salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2015 r. prognozowany jest na około 21 proc. Od 13 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w 2014 roku marką Reserved spółka zadebiutowała na rynku niemieckim oraz w Chorwacji. W lutym 2015 r. LPP uruchomiło swój pierwszy pozaeuropejski salon Reserved w Egipcie.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych i najnowocześniejszych w tej części Europy Centrów Dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw. LPP posiada także biuro w Szanghaju, a z początkiem 2015 r. funkcjonować zaczęła nowa placówka przedstawicielska firmy w Dhace, stolicy Bangladeszu. LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy.

Marki spółki LPP nominowane są do kilku nagród SCF Retailer’s Award 2015 w kategoriach: Young Fashion Retailer of the Year, Best Expansion Retailer of the Year i Fashion Retailer of the Year. Do nagrody The Best Manager of the Year nominowany jest także Jacek Szołoch odpowiadający za rozwój salonów LPP.