Instagram sprzedaż internetowa

Instagram, serwis należący w całości do Facebooka, wychodzi tym samym na przeciw oczekiwaniom zarówno reklamodawców, jak i swoich użytkowników. Jednym zależało na możliwości pełniejszego zaprezentowania swojej oferty, drugim na dowiedzeniu się więcej o interesujących ich produktach. Carousel ads, czyli klikalne reklamy, spełniają oba te postulaty.

Instagram znosi bariery

Jak przekonują na swoim blogu przedstawiciele Instagrama, nowy format reklam umożliwi firmom w bardziej efektowny i efektywny sposób przedstawić swoją ofertę. Jako przykład mogą posłużyć firmy odzieżowe czy motoryzacyjne. Zamiast tylko jednego zdjęcia, jak dotychczas, będą mogły zaprezentować dany produkt w wielu ujęciach, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość jego lepszego poznania. Wystarczy przewinąć zdjęcie w lewo lub prawo, a kolejne ujęcia będą pojawiały się na monitorze w formie swoistego pokazu slajdów.

Co więcej, Instagram zgodził się na zamieszczanie pod zdjęciami linków, które będą kierowały zainteresowane osoby na serwisy internetowe poszczególnych reklamodawców. Jeżeli użytkownik Instagrama nie ma ochoty oglądać kolejnych zdjęć danego produktu, ani poznać jego szczegółowych cech, może nadal przewijać zdjęcia tak jak dotychczas.

Na razie Instagram wprowadza klikalne reklamy w ograniczonym zakresie. Testy potrwają przez kilka najbliższych tygodni. Po nich zapadnie decyzja, jak ostatecznie będzie wyglądała nowa usługa.

Siła video w reklamie

Już wcześniej, bo pod koniec 2014 roku, Instagram zaoferował reklamodawcom możliwość udostępniania krótkich klipów video. Wśród pierwszych firm, których reklamy pojawiły się na portalu, znalazła się znana firma odzieżowa Banana Republic, a także amerykańska sieć telewizyjna CW, koncern Disney oraz wydawca i producent gier Activision.

Filmy wideo stają się coraz bardziej popularną formą reklamy wykorzystywaną przez sklepy internetowe. Potencjał krótkich klipów dostrzegł nie tylko serwis Instagram, ale również inne portale społecznościowe. Liderem w tej dziedzinie pozostaje Facebook, który od lat wykorzystuje klipy wideo do promowania marek i produktów. Innymi przykładami są m.in. Snapchat, popularny komunikator pozwalający na wysyłanie zdjęć między użytkownikami, czy należący do Twittera portal Vine.

Nawet Tumblr, serwis umożliwiający internautom prowadzenie micro-blogów, wprowadził odtwarzacz klipów i możliwość przesyłania filmów promocyjnych wprost do użytkowników.