demandware raport platformy handlowe omnichannel

Zmieniające się trendy konsumenckie wymagają również zmian po stronie detalistów, zwłaszcza tych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Badania “Building the business case for a unified commerce platform” przeprowadzone przez National Retail Federation, Ecommerce Europe, Ecommerce Foundation, przy współpracy z firmą Demandware, wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu ich działalności ma zaimplementowanie zunifikowanej platformy handlowej.

Integracja wszystkich kanałów sprzedaży

Aż 53% przebadanych detalistów stwierdziło, że w ciągu kilku najbliższych lat zamierza zaimplementować zunifikowane platformy handlowe w swoich firmach. W trakcie najbliższych 10 lat zamierza zrobić to 86% detalistów.

“Tylko takie działania umożliwią firmom sprawne i bezproblemowe obsłużenie konsumentów, którzy stają się coraz bardziej mobilni i często korzystają z różnych form robienia zakupów, tradycyjnych i internetowych” – przyznaje Tom Litchford, wiceprezes Retail Technologies.

Omnichannel napędza zyski

Zdaniem przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu, wdrożenie zunifikowanych platform handlowych powinno korzystnie wpłynąć na wyniki finansowe osiągane przez ich firmy. Chodzi o lepsze marże, wyższe dochody, a także wzrost wartości marki. 52% z nich uważa, że dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania zdecydowanej poprawie ulegnie zarządzanie asortymentem, a to powinno przełożyć się na wyższe marże.

Kolejne 46% jest zdania, że dzięki zapewnieniu klientom lepszej i sprawniejszej obsługi, poprawi się wizerunek danej marki, a tym samym jej wartość. 38% wierzy, że dzięki usprawnieniu wszystkich procesów w skali całej firmy, wzrośnie średnia wartość koszyka zakupowego, a także wskaźnik konwersji.

“Te wyniki potwierdzają, że europejscy detaliści zrozumieli już, na czym polega handel w erze omnichannel. Walka o klienta odbywa się równocześnie na wielu frontach, a nowe technologie, takie jak zunifikowane platformy handlowe, są niezbędnym orężem w tej bitwie” – komentuje wyniki badań Jorij Abraham, dyrektor Ecommerce Foundation.

Badania “Building the business case for a unified commerce platform” zostały przeprowadzone na próbie prawie 300 przedstawicieli Amerykańskich, Europejskich i Australijskich firm handlowych.