Rozbudowane Atrium Copernicus już działa

Atrium Copernicus

Atrium Copernicus

Po rozbudowie powierzchnia najmu obiektu wzrosła do ponad 47 tys. mkw., czyniąc go tym samym największym działającym centrum handlowym w województwie kujawsko-pomorskim.

– Rozbudowa Atrium Copernicus w Toruniu to element konsekwentnie realizowanej strategii podnoszenia wartości portfolio nieruchomości grupy Atrium poprzez wykorzystywanie i umacnianie potencjału istniejących obiektów – mówi redakcji Retailnet Scott Dwyer, CEO Atrium Polska

Atrium Copernicus Wstega

Uroczyste otwarcie nowej części galerii

– Jesteśmy przekonani, że nasze działania związane z poszerzeniem oferty handlowej i udogodnieniami dla klientów (specjalne strefy relaksu, dostęp do sieci wi-fi i możliwość podłączenia do prądu urządzeń mobilnych) pozwolą wykreować przestrzeń będącą nie tylko miejscem robienia zakupów, ale również spędzania wolnego czasu czy szukania modowych inspiracji – dodaje Dwyer.

Oferta handlowo-usługowa

Po rozbudowie na klientów Atrium Copernicus czekają 144 sklepy, w tym 57 zupełnie nowych. Tym samym w jednym miejscu znalazła się najszersza oferta handlowa w mieście i regionie.

Wśród marek w Centrum, które po raz pierwszy pojawiły się w Toruniu znajdują się m.in.: hipermarket Auchan (rebranding przeprowadzony w listopadzie 2014 r.), Decathlon (otwarty w listopadzie 2014 r.), Pako Lorente, Takko, Olsen, iDream (Apple), Wittchen, Atab, Paris Optique, Pretty Girl, Diverse Woman czy Jupi Park.

Niektórzy najemcy, doceniając potencjał miejsca i wdrażając nowe, większe koncepty swoich marek, zdecydowali się na relokację swoich salonów – są to takie firmy jak: Reserved, House, Cropp, Home & You, Apart czy Carry.

Otwarcie Atrium Copernicus

Otwarcie Atrium Copernicus

Łącznie, na ponad 17 tys. mkw. nowej przestrzeni pojawiły się salony m.in. 4F, Apart, iDream, Aquael Zoo, Badura, Big Star, Cubus, Cukiernia Sowa, Diverse Woman, Ecco, Grycan, Hebe, Hexeline, Itaka, Jupi Park, Lancerto, Olsen, Pako Lorente, Paris Optique, Pizza Dominium, Rossmann, Sephora, Swiss, Takko, TUI, Wojas, Wólczanka i Yes oraz salony nowych marek z grupy LPP – Sinsay, Mohito i Atab.

– Stworzyliśmy centrum przyjazne rodzinom – z salą zabaw, pokojami opieki dla rodziców z dziećmi, uprzywilejowanymi miejscami parkingowymi dla rodzin i kobiet w ciąży, czy toaletami dostosowanymi do najmłodszych. Z dumą otworzyliśmy dziś największe w województwie kujawsko-pomorskim centrum handlowe, które wniosło na ten rynek nową jakość handlu, poprzez debiutujące tu marki – tłumaczy CEO Atrium Polska.

Miejsce z potencjałem

Atrium Copernicus – centrum handlowe otwarte w 2005 roku – przez lata funkcjonowania udowodniło że jest to projekt z potencjałem na znacznie większy obiekt handlowy.
Powiększając w ramach rozbudowy o ponad połowę swoją dotychczasową powierzchnią, stało się największym centrum handlowym w mieście, z najbogatszą ofertą sklepów. Jednocześnie jest miejscem spędzania wolnego czasu.

W zasięgu oddziaływania Atrium Copernicus znajduje się ponad 350 tys. mieszkańców Torunia i okolicznych miejscowości. Teraz, wraz ze wzrostem powierzchni handlowej i liczby sklepów oraz punktów usługowych, klienci mają w jednym miejscu szeroki wybór marek z każdej branży. Niewątpliwy wpływ na dotarcie do centrum ma również modernizacja infrastruktury miejskiej – mostu przez Wisłę i dróg dojazdowych – co uczyniło dojazd do centrum krótszym i dogodniejszym dla jeszcze szerszego grona potencjalnych klientów.

Wraz z modernizacją przestrzeni centrum zaprojektowano specjalne strefy relaksu wyposażone w wygodne siedziska, dostęp do sieci wi-fi, dedykowane oświetlenie oraz możliwość podłączenia do prądu, aby np. naładować telefon czy laptop. Jako miejsce przyjazne rodzinom centrum zapewnia nie tylko salę zabaw, ale również pokoje opieki dla rodziców z dziećmi, uprzywilejowane miejsca parkingowe dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży, czy toalety dostosowane do najmłodszych.

Pod koniec ubiegłego roku w centrum wprowadzono kartę prezentową –  rozwiązanie dla osób, które szukają idealnego upominku dla najbliższych. Dla wygody klientów Atrium Copernicus zapewnia bezpłatne wi-fi w całym obiekcie.

Koncepcję architektoniczną nowej części centrum wykonała pracownia IMB Asymetria, projekt wnętrz przygotowali architekci z biura Blue Architektura. Projekt budowlany stworzyła pracownia architektoniczna Piotr Klecan Atelier.

Atrium Copernicus

Atrium Copernicus

O Atrium Poland Real Estate Management

Właścicielem i inwestorem Atrium Copernicus jest Atrium Poland Real Estate Management. Grupa Atrium to zarządca i deweloper centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Na dzień 31 grudnia 2014 r. w posiadaniu Grupy znajdowały się 153 centra i nieruchomości handlowe w siedmiu krajach o wartości rynkowej 2,6 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej 1,4 mln mkw.

W styczniu 2015 r. firma Atrium zakończyła transakcję sprzedaży 72 mniejszych obiektów handlowych w Republice Czeskiej za kwotę około 68.5 mln euro w ramach na bieżąco realizowanej strategii repozycjonowania swojego portfolio w kierunku większych centrów handlowych o dobrze ugruntowanej pozycji rynkowej, dominujących w swoim obszarze oddziaływania.

W portfolio firmy w Polsce znajdują się 24 funkcjonujące centra, przy czym 8 z nich należy do 10 największych obiektów Grupy Atrium.

Grupa systematycznie rozszerza portfolio o nowe obiekty handlowe o ugruntowanej pozycji rynkowej. Przykładem obrazującym tę strategię jest właśnie rozbudowa centrów o znaczącym potencjale jak Atrium Copernicus czy nabycie nowych obiektów, np. Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu (zakupiona w 2013 r.) czy galerii Focus Mall w Bydgoszczy (zakupiona w 2014 r.).

Reklama

Galeria Jurajska