Subway: docelowo 300 restauracji w Polsce

Martin Princ, Subway

Martin Princ, Subway

– Naszym celem jest otwarcie 300 restauracji w Polsce – taki jest potencjał tego rynku – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Retailnet: Ile obecnie funkcjonuje restauracji marki i w jakich miastach?

Martin Princ: Pierwsza restauracja w Polsce została otwarta w 2000 roku. Kiedy marka Subway zaczęła budować własną infrastrukturę w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, były tu zaledwie dwie restauracje. Dziś działają tu 92 restauracje Subway oraz trzy satelickie. Satelickie, czyli takie, które nie posiadają własnego miejsca do przygotowywania sandwiczy. Wszystkie składniki przygotowywane są w restauracji-matce. Z punktu widzenia klienta nie ma żadnych różnic, ponieważ wszystkie suby przygotowywane są na jego oczach.

Jaki procent placówek mieści się w centrach handlowych?

Około 50 proc. restauracji Subway w Polsce zlokalizowanych jest w centrach handlowych. Pozostała połowa to restauracje ulokowane w przestrzeni miejskiej.

Jakie są plany dotyczące otwarć nowych restauracji?

Naszym celem jest otwarcie 300 restauracji w Polsce – taki jest potencjał polskiego rynku. Wiemy, że pośpiech jest złym doradcą, stawiamy więc na stabilny wzrost i działania na wysokim poziomie, by zapewnić najlepszą obsługę dla obecnych klientów i by regularnie przyciągać nowych. To są nasze cele, które wspieramy szerokimi działaniami marketingowymi.

Przyszłe lokalizacje restauracji będą podobne do dzisiejszych. To znaczy, że będziemy otwierać nowe punkty zarówno w centrach handlowych, jak i w przestrzeni miejskiej oraz w tzw. lokalizacjach nietradycyjnych (np. stacja benzynowa, stacje kolejowe, dworce autobusowe, lotniska, uniwersytety, szpitale, pobocza autostrad). Z pewnością możemy wciąż wzrastać zarówno w miastach, gdzie jesteśmy już obecni, jak i tam, gdzie nas jeszcze nie ma. Nie ma ograniczeń tam, gdzie są potencjalni klienci.

Jaka jest średnia powierzchnia restauracji Subway?

Koncept Subway jest bardzo elastyczny. Zazwyczaj restauracja umiejscowiona w centrum handlowym powinna mieć co najmniej 30 mkw., jednak najmniejsza w Polsce ma tylko 28 mkw. Restauracje w mieście powinny mieć około 100 mkw. Najmniejsze restauracje satelickie potrzebują jeszcze mniej miejsca, niekiedy tylko 14 mkw. Ale nasza restauracja równie dobrze może mieć 200 mkw. – wszystko zależy od równowagi miedzy czynszem, wielkością obiektu, a możliwościami lokalizacji.

Czy możliwe są otwarcia w oparciu o system franczyzowy i na jakich warunkach?

Otwierając własną restaurację, przyszły franczyzobiorca musi wykonać dwa kroki.

Pierwszy: skontaktować się z nami, otrzymać informacje na temat marki oraz wziąć udział w seminarium, podczas którego potencjalni franczyzobiorcy poznają więcej szczegółów, by przeanalizować cały koncept.

Drugim jest przygotowanie własnego biznes planu, który będzie zweryfikowany przez przedstawiciela firmy podczas spotkań z przyszłym franczyzobiorcą.

Decyzji o przyznaniu licencji sprzyjają realistyczne oczekiwania potencjalnego właściciela restauracji oraz profil, który reprezentuje. Sam proces zakupu licencji zajmuje około 10-14 dni.
Następnie rozpoczyna się budowanie własnej restauracji przy pomocy gotowych rozwiązań. Ułatwiają one franczyzobiorcom start, więc wygląda to inaczej niż w przypadku tworzenia biznesu od podstaw.

To jest ta piękna strona franczyzy – zapewnia ona know-how, procedury, wyposażenie oraz sprawdzonych dostawców, co pozwala właścicielowi skoncentrować się tylko na lokalnym marketingu i zdobywaniu klientów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016