Sieć Costa Coffee szuka nowych lokalizacji

Michał Nowak, CHI Polska

Michał Nowak, CHI Polska

CHI Polska, właściciel ponad 100 kawiarni, aktualnie jest na etapie gruntownej przebudowy sieci coffeeheaven na Costa Coffee. O harmonogram prac związanych z rebrandingiem i plany ekspansji na polskim rynku pytamy Michała Nowaka, Property & Expansion Directora, CHI Polska

Retailnet: Jak podsumuje Pan proces rebrandingu w sieci Costa Coffee?
Michał Nowak: W lutym zakończyliśmy proces zmian w Warszawie i Łodzi – już teraz wszystkie nasze stołeczne i łódzkie lokale funkcjonują pod marką Costa Coffee. Równolegle rozpoczęliśmy rebranding w pozostałych 16 miastach Polski, w których jesteśmy obecni. Jako Costa Express funkcjonują już wszystkie nasze maszyny vendingowe. Jesteśmy zatem za półmetkiem prac.

Choć za wcześnie jeszcze na szczegółowe podsumowania, już teraz mogę powiedzieć, że cały proces oceniam bardzo pozytywnie. Wszystkie działania realizujemy zgodnie z założonym harmonogramem, każda kawiarnia otwiera się praktycznie tego dnia, który zaplanowaliśmy ponad rok temu, rozpoczynając prace. Klienci pozytywnie przyjmują nową markę ‒ zdecydowana większość (90 proc.) dobrze lub bardzo dobrze ocenia zmiany.

Z kolei, aż 60 proc. respondentów daje nam najwyższe noty tzn. 9 albo 10 na 10-cyfrowej skali. Klienci coffeeheaven płynnie przechodzą do Costa Coffee, co znajduje potwierdzenie nie tylko w deklaracjach, ale także w wynikach sprzedaży. Widzą, że oferujemy im zupełnie nową jakość ‒ od znakomitej kawy, poprzez rozszerzone menu słodkie i słone, aż po stylowe, nowoczesne wnętrza. Bardzo się cieszę, że doceniają tę transformację.

Jak będą wyglądały kolejne działania związane z rebrandingiem?
Costa Coffee sukcesywnie pojawia się w kolejnych miastach Polski. Po rebrandingu w Warszawie i Łodzi, w pierwszej kolejności stawiamy na Wrocław. W lutym uruchomiliśmy tam nową kawiarnię Costa Coffee w centrum handlowym Magnolia Park, a teraz rebrandingowi poddajemy 10 kawiarni, które już wcześniej były obecne w tym mieście. Po Wrocławiu przyjdzie od razu czas na Kraków, Zakopane i Trójmiasto. Tym samym w trakcie wakacji zakończymy ok. 80 proc. rebrandingu. Z kolei, cały proces sfinalizujemy na przełomie października i listopada 2015 roku ‒ wtedy już wszystkie nasze lokale będą funkcjonowały pod marką Costa Coffee.

Jakie są plany ekspansji sieci w Polsce na ten rok i docelowo?
W tym roku rozwój naszej sieci istotnie nabierze tempa. Do tej pory nasza uwaga skupiona była na rebrandingu, teraz jednak coraz większy nacisk kłaść będziemy na otwarcia nowych kawiarni ‒ zarówno w miastach, w których jesteśmy już obecni, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach. W tym roku finansowym (marzec 2015 ‒ luty 2016) otwartych zostanie 6-7 nowych lokali. Tym samym 2015 rok zamkniemy, zarządzając siecią ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express. Sfinalizowaliśmy również prace nad strategią rozwoju na najbliższe 5 lat. Polska jest rynkiem, w którym nasza sieć dostrzega ogromny potencjał. Dlatego chcemy, żeby do 2020 roku nasz biznes był ok. 3-krotnie większy niż obecnie.

Jakich lokalizacji poszukuje Costa Coffee?
Poszukując nowych lokalizacji, nadal bardzo dużą uwagę zwracamy na centra handlowe. Ok. 60 proc. naszych kawiarni mieści się właśnie w tego typu obiektach i myślę, że ta proporcja szybko się nie zmieni. Coraz większy nacisk kłaść będziemy jednak też na inne formaty. Atrakcyjne są dla nas m.in. ulice handlowe, prestiżowe biurowce, lotniska, dworce kolejowe, ale też np. osiedla mieszkaniowe. Polacy chcą wyjść na kawę w przerwie na lunch albo po pracy spotkać się ze znajomymi w ulubionej kawiarni blisko domu. Będziemy adresować te potrzeby i dalej rozwijać naszą sieć w kierunkach, których oczekują klienci.

W tym roku Costa Coffee pojawi się też w zupełnie nowym typie lokalizacji. Pracujemy nad tym, aby nasza marka zagościła w miejscowościach liczących ok. 100 tys. mieszkańców. Będziemy zatem testować nowy format dostosowany właśnie do potrzeb mniejszych miast m.in. pod kątem designu czy oferty.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016