Grupa Muszkieterów zainwestuje w Polsce 485 mln zł

Intermarche

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów „dom i ogród” Bricomarché, kontynuuje realizację ogłoszonej w ubiegłym roku strategii „Polska CAP 2020”. Tegoroczne inwestycje Muszkieterów wyniosą łącznie 485 mln złotych.

W tym roku Muszkieterowie rozpoczną realizację drugiego etapu strategii Polska CAP 2020, zgodnie z którą zamierzają otworzyć przynajmniej 36 sklepów spożywczych, 21 sklepów typu „dom i ogród” oraz 10 stacji paliw.

Zgodnie z zaprezentowaną w ubiegłym roku strategią „Polska CAP 2020”, Grupa Muszkieterów planuje do końca dekady otworzyć w Polsce blisko 500 nowych supermarketów. W całym 2015 roku Grupa wyda na inwestycje łącznie 485 mln złotych. Z kolei do końca 2020 r. przeznaczy na rozwój obu sieci, w tym na zakup terenów i budowę punktów sprzedaży, około 6 mld złotych.

Nowe lokalizacje

– W portfelu Grupy Muszkieterów jest zabezpieczonych około 70 lokalizacji pod nowe sklepy. Głównym założeniem Grupy jest otwieranie sklepów własnych, ale nie wykluczamy też obecności w centrach handlowych czy retail parkach. Nie boimy się wchodzić do galerii handlowych, ale zawsze jest to dla nas decyzja głęboko rozważna. Jeśli dostaniemy dobrą ofertę w ciekawej lokalizacji, to chętnie podejmujemy negocjacje – mówi dla Retailnet Krzysztof Waligórski, prezes sieci Intermarché w Polsce.

W zeszłym roku sieć Bricomarché rozpoczęła proces przejmowania lokalizacji po sklepach Nomi. W 2014 r. w miejscu dawnych sklepów Nomi w Siemianowicach Śląskich, Świętochłowicach i Tczewie powstały trzy punkty sprzedaży Bricomarché. Do końca 2015 r. kolejnych siedem sklepów Bricomarché zastąpi placówki handlowe po sieci Nomi. Bricomarché rozważa również przejęcie kolejnych czterech sklepów po konkurencji.

Nowy koncept w fazie testów

Sieć Intermarché zamierza także wprowadzić w Polsce nowy format sklepów. Testy nowego konceptu supermarketu – Intermarché Super – rozpoczęły się na początku marca 2015 roku w Poznaniu. Charakterystyką cechą konceptu będzie przyjazna klientowi aranżacja sklepu, nowoczesny design wnętrza oraz ekspozycja produktów, a także dedykowane strefy produktowe. W jego ramach dostępna będzie bogatsza oferta produktowa, dostosowana do charakterystyki poszczególnych regionów oraz otoczenia supermarketów.

Na sklepowych półkach znajdzie się większa liczba produktów świeżych, regionalnych i lokalnych, lada z wędlinami z własnej wędzarni oraz mięsem z rozbioru na miejscu czy rozbudowana oferta dań gotowych. Ponadto w nowym formacie zastosowane zostaną nowoczesne rozwiązania proekologiczne takie jak oświetlenie LED. Pierwsze supermarkety zaprojektowane według nowego konceptu powstaną w 2015 r., a te już istniejące zostaną zaadaptowane do nowego formatu do końca 2018 r.

Jak zapowiedział prezes Intermarche, celem wprowadzenia nowego formatu jest przede wszystkim wzrost obrotów i obniżenie kosztów funkcjonowania sklepu. Wprowadzenie nowego formatu wynika także z założeń programu „Polska CAP 2020”.

Na marzec i kwiecień br. zaplanowano wdrożenie nowego formatu w sklepach w Zielonej Górze oraz w Kluczborku.

– Kolejne placówki w przygotowaniu. Dziewięć lokalizacji jest w fazie testów, a sześć kolejnych ruszy po Świętach Wielkanocnych. Od IV kwartału 2015 nowy format będzie wdrażany już we wszystkich istniejących sklepach oraz w nowo otwieranych. Dzięki nowemu konceptowi będziemy o krok przed konkurencją – dodaje Krzysztof Waligórski.

Wyniki finansowe w 2014

Grupa Muszkieterów osiągnęła w 2014 r. w Polsce obroty w wysokości 5,43 miliarda złotych. Rezultat ten oznacza 11 proc. wzrostu licząc rok do roku.

Sieć Intermarché wygenerowała w minionym roku obroty w wysokości 4,27 mld zł. Oznacza to wzrost o 8,4 proc. w porównaniu z rokiem 2013. Spożywczy szyld Grupy Muszkieterów powiększył się o 18 nowych placówek handlowych.

Sieć Bricomarché zanotowała natomiast obroty na poziomie 1,16 mld zł, zwiększając je tym samym o 19,1 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. Wynik ten pozwolił osiągnąć Bricomarché najwyższy wskaźnik progresji obrotów wśród sieci supermarketów branży DIY. Ponadto w 2014 r. otwartych zastało 14 nowych punktów sprzedaży „dom i ogród”.

– Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych miało kilka czynników. Na skutek optymalizacji polityki handlowej polepszyło się postrzeganie cenowe Intermarché. Ważne okazało się także utrzymywanie silnego wyróżnika, jakim jest lada tradycyjna z własnym rozbiorem mięsa i wędzarnią. W przypadku Bricomarché znacząca była modernizacja konceptu sklepów, systematyczna aktualizacja oferty oraz nowa forma komunikacji z klientami – wyjaśnia Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.

W 2014 r. Grupa nawiązała współpracę z 63 nowymi franczyzobiorcami, a w nowo otwartych placówkach Intermarché i Bricomarché zatrudnienie znalazło odpowiednio około 900 i 350 osób.

W perspektywie europejskiej, Grupa Muszkieterów po raz pierwszy osiągnęła obroty na poziomie przekraczającym 40 miliardów euro. Do tego wyniku w dużym stopniu przyczyniły się wyniki handlowe oraz rozwój sieci Muszkieterów w Polsce, która jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem Grupy.

Grupa Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 218 supermarketów Intermarché i 108 Bricomarché. Grupa jest obecna na polskim rynku od 1997 r., kiedy uruchomiła w Zielonej Górze pierwszą placówkę Intermarché.

Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i Serbii.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016