Trwają przygotowania do modernizacji Dekady Skierniewice

Dekada Skierniewice

Dekada Skierniewice

Spółka Dekada Realty, inwestor oraz deweloper centrów i galerii handlowych typu convenience, planuje rozbudowę swojego obiektu w Skierniewicach. Inwestycja wynika z zapotrzebowania na obecność modnych, sieciowych marek również w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców.

Galeria Dekada Skierniewice została otwarta w 2011 roku. To dwupoziomowy obiekt liczący ok. 3,4 tys. mkw. GLA, na których zlokalizowanych jest 16 lokali handlowo-usługowych. Jest pierwszym tego typu wielkopowierzchniowym obiektem handlowym w Skierniewicach, liczących ok. 50 tysięcy mieszkańców. Galeria zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta – przy ul. Reymonta, w bliskim sąsiedztwie śródmiejskiego Rynku. Po ponad trzech latach działalności skierniewicka Dekada notuje bardzo dobre i stale rosnące wyniki sprzedaży oraz odwiedzalności.

Potencjał skierniewickiej Dekady

– Po kilku latach widzimy, że obiekt na dobre wpisał się w skierniewicką mapę handlową, co można zaobserwować w rosnących obrotach najemców oraz wysokich wskaźnikach odwiedzalności. Z naszych badań wynika, że niemal co trzeci mieszkaniec Skierniewic do Dekady chodzi przynajmniej kilka razy w miesiącu. W każdym miesiącu obiekt odwiedza co najmniej 120 tys. osób. To aż 2,5 razy więcej niż liczba mieszkańców miasta – mówi dla redakcji Retailnet Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

Skierniewicka Dekada jest również atrakcyjnym miejscem do prowadzenia działalności dla wielu znanych sieci handlowych. Za proces komercjalizacji Dekady Skierniewice odpowiedzialna jest spółka BOIG Property Consulting.

Obecnie ofertę Dekady tworzy 16 lokali znanych sieci handlowych, takich jak: Tesco, Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Deichmann, CCC, Ray Obuwie, sklep z bielizną Atlantic, salony sieci komórkowych Play, Plus i Orange, Kino 6D Cinetrix oraz Fashion Optyk.

– Aktualnie nasza oferta handlowa to typowy dla obiektu typu convenience tenant mix, który pozwala na zrobienie najpotrzebniejszych, szybkich i wygodnych zakupów w jednym miejscu. Brakuje jednak miejsca na rozbudowaną ofertę modową, strefę food court czy poszerzony sektor usług, takich jak salon fryzjerski czy pralnia – komentuje Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

– Po tego typu zakupy skierniewiczanie muszą jeździć do pobliskich, większych miast. Z naszych badań, przeprowadzonych we współpracy z TNS Polska wynika, że tzw. turystyka zakupowa to tutaj bardzo silny trend – dodaje prezes Dekady Realty.

Szersza oferta handlowa

Z ankiety przeprowadzonej przez TNS (badanie przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Dekada Realty w dn. 9 – 12.01.2014 r. na reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców Skierniewic powyżej 18 r.ż.) wynika, że niemal połowa (49 proc.) mieszkańców Skierniewic jeździ na zakupy do pobliskich większych miejscowości. Najczęstszym kierunkiem turystyki zakupowej skierniewiczan jest Warszawa (83 proc.) i Łódź (61 proc.), ale zdarza im się również wybierać ofertę handlową chociażby w pobliskim Żyrardowie, który również jest miejscowością liczącą ok. 50 tys. mieszkańców.

– Z tego względu zaczęliśmy planować rozbudowę dotychczasowego budynku, aby popularne marki modowe czy gastronomiczne sprowadzić do Skierniewic i zahamować trend turystyki zakupowej. Dla miasta oznacza to realne korzyści – większe podatki do budżetu samorządu, a także dodatkowe miejsca pracy – wylicza Aleksander Walczak.

– Przeprowadziliśmy wstępne rozmowy z takimi sieciami jak H&M, Reserved czy Sinsay i wiemy, że dostrzegają one duży potencjał nabywczy w tym regionie i z chęcią otworzą swoje lokale w skierniewickiej Dekadzie – dodaje.

Przy okazji badania TNS Polska okazało się, że mieszkańcy Skierniewic mówią zdecydowane „tak” poszerzeniu oferty Galerii Dekada. Ponad 75 proc. z nich deklaruje, że chce rozbudowy i zwiększenia oferty o znane marki odzieżowe. Co więcej, niemal 70 proc. biorących udział w badaniu zaznacza, że jeżeli oferta galerii zostałaby poszerzona, odwiedzaliby ją częściej.

Początek rozbudowy w 2016

Aktualnie trwają procedury planistyczne, związane ze zmianą zagospodarowania przestrzennego terenu pod inwestycję. Projekt zakłada istotną rozbudowę istniejącego budynku. Dobudowane zostaną 4 kondygnacje o całkowitej powierzchni ponad 20 tys. mkw., z czego dwa piętra podziemne przeznaczone zostaną na parking dla zmotoryzowanych klientów, liczący około 280 miejsc postojowych.

Piętra nadziemne zapewnią z kolei ok. 8250 mkw. GLA, które przeznaczone zostanie na kilkanaście nowych lokali handlowych, które zagospodarowane zostaną przez najemców z sektora modowego, gastronomicznego i usługowego. Nowy budynek zaprojektowany został przez biuro architektoniczne Air Projekt Roberta Głowackiego. Za koordynację projektu odpowiedzialne będą spółki BOIG Project Management i BOIG Tenants Coordination.

– Jeżeli wszystkie procedury formalne związane z zakupem terenów oraz uchwaleniem zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego uda się zamknąć do końca bieżącego roku, to realizacja inwestycji będzie mogła rozpocząć się już na początku 2016 r. – podsumowuje Walczak.

Reklama

Galeria Jurajska