Ogólnopolska ekspansja sieci Briju

Salon Briju

Salon Briju

W 2015 roku zostanie uruchomionych co najmniej 20 nowych salonów pod marką Briju. Pod koniec roku w całej Polsce powinny działać 32 salony naszej marki – mówi Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju SA.

Grupa Kapitałowa Briju zdecydowała się na budowę własnej sieci sprzedaży w 2013 roku. Pierwszy sklep jubilerski został uruchomiony we wrześniu 2013 roku. W roku ubiegłym otwierano salony w kolejnych lokalizacjach i na koniec 2014 roku działało 12 salonów w oparciu o koncepcję i wystrój dedykowany marce Briju.

Rozwój sieci

– W kolejnych latach planujemy dynamiczny rozwój własnej sieci sprzedaży. Większość lokalizacji do uruchomienia salonów w roku 2015 została już wytypowana. Mamy podpisane umowy najmu lokali lub trwają ostatnie uzgodnienia dotyczące warunków najmu. Planowane lokalizacje są analizowane pod względem położenia na terenie centrum handlowego, jak również pod względem siły nabywczej potencjalnych klientów oraz konkurencji – podkreśla Przemysław Piotrowski.

W I kwartale 2015 roku spółka otworzy drugi sklep we Wrocławiu oraz w Elblągu (CH Ogrody). W kolejnym kwartale zostanie uruchomiony salon w Warszawie (Sadyba Best Mall) oraz w Przemyślu, Płocku oraz trzeci salon we Wrocławiu. W drugiej połowie roku salony pod marka Briju rozpoczną działalność w Bydgoszczy, Bielsku Biała, Mielcu, Jaworznie, Jeleniej Górze (CH Nowy Rynek) i we Wrześni.

Wyniki finansowe

W 2014 roku Grupa Briju osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie 392 mln zł i była to najwyższa wartość sprzedaży w historii Grupy. W porównaniu do 2013 roku sprzedaż w roku ubiegłym wzrosła o 41%. Kwota zysku netto osiągnięta przez Grupę Kapitałową Briju w 2014 roku wyniosła 12,5 mln zł. Dynamika zysku netto w 2014 roku w porównaniu do roku poprzedniego wyniosła 67%.

W segmencie handlu surowcami metali szlachetnych przychody Briju wzrosły o 43% w porównaniu do sprzedaży z roku 2013, pomimo spadku notowań ceny złota w tym okresie o 10%. Dodatkowo poprzez znaczący wzrost obrotów na handlu srebrem wypracowano w roku ubiegłym zdecydowanie lepsze wyniki finansowe w segmencie handlu surowcami w porównaniu do 2013 roku.

Działalność spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką Briju. 29 maja 2014 r. akcje Briju zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016