Philips Lighting: współczesny klient potrzebuje olśnienia

Philips Lighting

Philips Lighting

Rozwiązanie Indoor Positioning firmy Philips Lighting to system, który za pomocą aplikacji na smartfona, pozwala przeprowadzić spersonalizowane zakupy. Rozwiązania oświetleniowe firmy nie tylko eksponują asortyment w sklepie, ale przede wszystkim poprawiają nastrój.

Współczesny konsument oczekuje nie tylko dobrego produktu w dobrej cenie. Podążanie za głodnymi coraz to nowych wrażeń konsumentami jest dziś sztuką. Trzeba bowiem umiejętnie „dostrajać się“ do emocji konsumenta.

Angażowanie zmysłów

Wyobraźmy sobie, że nasz sklep jest sceną teatralną, a konsument widzem. Odgrywamy przed nim przedstawienie chcąc maksymalnie przykuć jego uwagę. Zasłużyć na oklaski, będące obietnicą powrotu.

Odpowiedzią na te nowe oczekiwania jest marketing sensoryczny, angażujący zmysły konsumenta. Człowiek aż 70 proc. bodźców odbiera za pomocą wzroku. – Dlatego rozwiązania świetlne mają pierwszorzędne znaczenie przy aranżowaniu przestrzeni sklepowych od małych butików począwszy, a skończywszy na centrach handlowych. Rozwiązania świetlne muszą pełnić wiele funkcji naraz – twierdzą eksperci z firmy Philips Lighting.

Za sprawą rozwiązań oświetleniowych Philips Lighting można nie tylko odpowiednio wyeksponować dany asortyment, ale przede wszystkim poprawić nastrój konsumenta. Sprawić, że chętnie będzie wracał, dodać mu pewności siebie przy zakupach i jeszcze zaintrygować.

Zacznijmy od pierwszego wrażenia, czyli witryny sklepowej. Co możemy zrobić? Skorzystać z technologii Dynamic Shop Window. Jest to system, który dynamicznie podświetla poszczególne elementy wystawy. Przyciąga uwagę, zachęca, by wejść. Barwa i natężenie światła w tym rozwiązaniu może podkreślać charakter tematyczny witryny, co umożliwia tworzenie coraz to nowych wizualnych aranżacji.

W przypadku dużych sklepów klientów często zniechęca zniechęca czas, jaki muszą przeznaczyć na odnalezienie wszystkich interesujących ich produktów. Temu zjawisku wychodzi naprzeciw rozwiązanie Indoor Positioning. Jest to system, który za pomocą aplikacji na smartfona, pozwala przeprowadzić spersonalizowane zakupy i znacznie przyspieszyć proces poszukiwania produktów. Aplikacja współpracuje z inteligentnymi oprawami oświetlenia LED w sklepie, które działają jako nośnik informacji o lokalizacji danego asortymentu. Dodatkowym jej atutem jest możliwość przesyłania klientowi w czasie rzeczywistym informacji o aktualnych promocjach.

Barwa światła

W przypadku sklepów modowych bardzo istotne jest to, w jaki sposób wyeksponowane są ubrania czy galanteria. Stosując odpowiednią barwę światła – np. dla produktów skórzanych ciepłą, a dla garniturów – zimną, odpowiednio wyeksponujemy indywidualne cechy produktów.

Systemy Philips Lighting dedykowane przymierzalniom „przewidują“, jaki efekt zapewni dana temperatura barwowa, natężenie i wskaźnik oddawania barw. Światło ustawione tak, że będzie dawało minimalną ilość cienia sprawi, że klient będzie wyglądał korzystnie. Z kolei subtelne użycie dynamicznego oświetlenia pozwoli zmieniać nastrój w zależności od charakteru nowej kolekcji.

Więcej o nowoczesnych systemach oświetlenia Philips Lighting w kwietniowym wydaniu magazynu Shopping Center Poland.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016