Accenture konsumenci mobilnie

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez firmę consultingową Accenture, detaliści muszą przygotować się na szybkie i sprawne działania, aby poprawić swoje zdolności operacyjne i pozyskać klientów mobilnych.

Badanie pokazało, że aby sprostać oczekiwaniom konsumentów i utrzymać się na coraz bardziej wymagającym rynku, detaliści muszą wykorzystać moc urządzeń mobilnych usprawniając działania na wielu kanałach sprzedaży.

Optymalizacja stron mobilnych

Badanie, w którym wzięło udział 750 amerykańskich konsumentów, pokazało, że aby pozyskać lojalność konsumentów i osiągnąć wzrost we wszystkich kanałach, należy postawić na konsumentów mobilnych oraz poprawić jakość w sklepie stacjonarnym.

Tylko 42% kupujących online uznało, że udało im się dokonać bezproblemowego zakupu przy użyciu urządzenia mobilnego, a zapytani, który aspekt zakupów powinien być usprawniony w pierwszej kolejności, 39% wskazało na sklep fizyczny. To pokazuje, że detaliście nie poczynili postępu w tej kategoriach od czasu zeszłorocznego badania.

Pomimo wielu możliwości jakie niesie za sobą mobile, z badania wynika, że segment ten ciągle pozostaje w tyle. Podczas gdy wszyscy amerykańscy detaliści oceniani w ramach badania Accenture posiadają już dostosowane do urządzeń mobilnych strony internetowe, tylko 53% z nich dostosowało je dla tabletów.

Konsumenci chcą kupować poprzez urządzenia mobilne

Podczas badania respondenci stwierdzili także, że chcieliby uzyskać dostęp do usług za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych podczas zakupów w sklepie. Ponad jedna trzecia (39%) stwierdziła, że skorzystałaby z okazji, aby zdobyć punkty lojalnościowe i zaoszczędzić pieniądze przy zakupie w sklepie korzystając z ofert wysyłanych na telefony komórkowe podczas zakupów w sklepie fizycznym, natomiast 45% chciałoby otrzymywać promocje przesyłane na ich smartfon lub tablet. Jednak obecnie usługi te jest w stanie dostarczyć tylko 28% detalistów.

Ponadto badanie pokazało, że istnieje duża luka między konsmenckimi wymaganiami dotyczącymi usług mobilnych i obecnym poziomem świadczenia tych usług przez detalistów. Aż 32% respondentów stwierdziło, że detaliści powinni umożliwić konsumentom korzystanie ze wszystkich trzech zintegrowanych kanałów sprzedaży – w sklepach fizycznych, internetowych i poprzez urządzenia mobilne.

Inwestycja w aplikacje mobilne

„Handel zarówno fizyczny jak i cyfrowy zbiegają się w niewiarygodnym tempie” – mówi Dave Richards, globalny dyrektor zarządzający Accenture Retail. „Wielu konsumentów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne, aby sprawdzić dostępność zapasów w sklepie w drodze do niego, szukają też promocji w czasie rzeczywistym. Detaliści mają okazję wykorzystać moc tych urządzeń.”

Inwestując w aplikacjach mobilne, cyfrowe narzędzia płatnicze czy kupony i programy lojalnościowe detaliści mogą zapewnić most pomiędzy ofertami online i offline pozyskując lojalnego konsumenta. „Wszystkie kanały dystrybucji powinny dotrzeć do konsumenta, tak aby to on mógł wybrać, która z opcji w danej chwili jest dla niego bardziej korzystna” – dodaje Richards.