Salon Komputronik
Salon Komputronik

Komputronik SA, dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz właściciel sieci sklepów, w ubiegłym roku obrachunkowym (kwiecień 2014 – marzec 2015) zanotował ponad 2,2 mld zł przychodów (wzrost o 36,2%).

Wyniki finansowe

W okresie od 1 kwietnia 2014 roku do 31 marca 2015 roku Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług na poziomie około 147,4 mln zł wobec 120,3 mln zł w poprzednim roku finansowym (wzrost o 22,5%). W ostatnim kwartale roku obrachunkowego (pierwszy kwartał kalendarzowy) zysk handlowy wyniósł 38,8 mln zł wobec 33,3 mln zł rok wcześniej (wzrost o 16,4%).

Wyniki ostatniego roku, po raz kolejny ustanawiające nowe rekordy pokazują, iż Komputronik kontynuuje stabilny wzrost wyników na wszystkich poziomach bilansowych. Większe przychody ze sprzedaży generują wszystkie kanały, w których operuje Spółka, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju sprzedaży w kanale e-commerce oraz sprzedaży do przedsiębiorstw pod marką Komputronik Biznes.

– To był rekordowy rok, nie tylko w Komputronik, także niemal we wszystkich spółkach z grupy – wszyscy ciężko pracowaliśmy na ten sukces. Entuzjastycznie oceniamy także perspektywy kolejnych kwartałów – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

– Już za parę tygodni otwieramy nowy magazyn o powierzchni 14,7 tys. mkw., zintegrowany z nowoczesną montownią komputerów, co pozwoli znacznie przyspieszyć i zwiększyć możliwości produkcyjne. Kilka dni temu dołączyliśmy do czołowej, światowej grupy zakupowej Expert International, co generuje spektakularne perspektywy rozwoju, a także handlu w ramach 24 krajów członkowskich – dodał Wojciech Buczkowski.

Komputronik opublikuje wyniki finansowe w połowie czerwca bieżącego roku, po zakończeniu audytu przez swojego audytora – Deloitte Polska.
We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Expert Group

Ostatnio spółka Komputronik nawiązała współpracę z międzynarodową grupą handlową Expert International sp. z o.o. Tym samym Polska będzie 24 krajem, w którym grupa rozpocznie swoją działalność.

Expert Group to sieć z ponad 40-letnim doświadczeniem na rynku. Posiada międzynarodowe umowy z większością najważniejszych graczy na rynku RTV i AGD, a także z wieloma partnerami z branży IT i Foto. Jej siłę stanowi ponad 7 tys. placówek sieciowych na całym świecie. Poza Starym Kontynentem, Expert Group działa również w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii i RPA. Rocznie firmy członkowskie Expert Group realizują przychody na poziomie ponad 20 mld euro.

– Bardzo nas cieszy nawiązanie współpracy z tak profesjonalną i solidną firmą jak Komputronik. Zainicjowanie działań w Polsce to kolejny etap realizacji naszej strategii, tym ważniejszy, że jest to duży rynek z ogromnym potencjałem. Komputronik ma duże doświadczenie na rynku i specjalizuje się w segmencie sprzedaży IT, dlatego też z przyjemnością wymienimy się naszym know-how biznesowym – mówi Dieter Mathys, dyrektor zarządzający Expert International GmbH.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH. Spółka posiada dwa sklepy Megastore. Jeden o powierzchni 2 tys. mkw. w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter, a drugi o powierzchni 1,4 tys. mkw. w Poznań Plaza. Ponadto w ramach sieci działa ponad 60 salonów franczyzowych oraz ponad 90 salonów własnych i agencyjnych.