social media raport Future Thinking

44% użytkowników mediów społecznościowych ma nadzieję, że otrzyma zniżki lub nagrody w zamian za lojalność i śledzenie marek w sieci, podaje raport 2015 Shopper Barometer opublikowany przez Future Thinking.

Roczny raport bada aktualne trendy i prognozuje zachowania konsumentów w Wielkiej Brytanii. W badaniu uczestniczyło 1200 brytyjskich konsumentów.

Media społecznościowe ważnym pośrednikiem w sprzedaży

Media społecznościowe odgrywają ważną rolę dla brytyjskich konsumentów. Okazuje się, że ponad jedna czwarta (26%) respondentów śledzi retailerów w mediach społecznościowych. Największą grupą użytkowników, która polubiła wybrane przez siebie marki w social media, są osoby powyżej 35 roku życia (60%), a więcej niż połowa to kobiety (51%).

Najbardziej popularnymi platformami społecznościowymi są Facebook i Twitter. Z pierwszej korzysta 93% brytyjskich konsumentów, a z drugiej – 52%. Jedna trzecia badanych twierdzi, że używa mediów społecznościowych do szukania porad lub do zostawiania komentarzy na temat produktów. 26% Brytyjczyków śledzi retailerów, a 44% – marki.

Nowe rozwiązania technologiczne

Według tegorocznego badania Future Thinking, najbardziej popularną nową technologią są tzw. card-only checkouts. Nową samoobsługową metodą płatności dostępną w supermarketach jest zainteresowanych 69% badanych. Technologii związanych z wykorzystaniem kodów kreskowych chce używać 59% Brytyjczyków, a punkty click & collect odwiedza 57% respondentów.

“Pomimo doniesień mediów na temat nowości technologicznych jak drony lub płatności mobilne, brytyjscy konsumenci nie podzielają entuzjazmu dotyczącego tych kwestii. Największe możliwości dla konsumentów mieszkających w Wielkiej Brytanii kryją się w mediach społecznościowych. Klienci angażują się w życie marek na Facebooku czy Twitterze, by uzyskać zniżki. Dzięki zaangażowaniu klientów, retailerzy mogą wprowadzać coraz bardziej skuteczne metody marketingowe, by przykuć ich uwagę,” mówi Noreen Kinsey z Future Thinking.

„Konsumenci chcą wydawać mniej pieniędzy na zakupy, a 63% z nich regularnie korzysta z dyskontów. Retailerzy muszą zamieszczać kontent adekwatny do oczekiwań konsumentów w mediach społecznościowych,” dodała Noreen Kinsey.

W 2014 roku 58% konsumentów przyznało, że korzysta z dyskontów, a 42% było zainteresowanych ofertami specjalnymi na stronach internetowych retailerów. W poprzednim roku dla 68% Brytyjczyków jakość była ważniejsza od ceny produktu, a 74% badanych było gotowych wydać więcej pieniędzy na produkty, które będą im dłużej służyć.