omnichannel retailing forum-herculano-rodrigues

„Sieci handlowe i zarządcy centrów handlowych muszą zrozumieć, że sprzedaż internetowa i mobilna nie jest dla nich zagrożeniem, a szansą na zwiększenie obrotów” – przekonuje Herculano Paul Rodrigues, Associate Partner w firmie konsultingowej CACI International.

Herculano Paul Rodrigues będzie jednym z prelegentów Omnichannel Retailing Forum 2015, pierwszej w Polsce konferencji poświęconej tematowi transformacji sieci handlowych z modelu sprzedaży tradycyjnej na omnichannel. W konferencji, która odbędzie się 23 czerwca w Warszawie, wezmą udział przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy.

SUKCES W ERZE OMNICHANNEL

Podczas Omnichannel Retailing Forum Herculano Rodrigues przedstawi case study firmy DFS, wiodącego brytyjskiego producenta mebli, który z sukcesem stosuje strategię omnichannel.

“Zamierzam zademonstrować, krok po kroku, jaką drogę przeszła ta firma, żeby w pełni zaadoptować strategię omnichannel i czerpać z niej korzyści. Pokażę również, jak zmienia się rola centrów handlowych w dobie sprzedaży wielokanałowej oraz przedstawię narzędzia i rozwiązania analityczne, które są niezbędne przy prowadzeniu sprzedaży w modelu omnichannel” – informuje Herculano Rodrigues. “Internet nie jest zagrożeniem, jest szansą na zwiększenie sprzedaży. Mam nadzieję, że po Omnichannel Retailing Forum zrozumieją to wszyscy, zarówno sieci handlowe jak i zarządcy centrów handlowych” – dodaje.

POLSKI RYNEK E-COMMERCE DOJRZEWA

Zdaniem prelegenta polski rynek e-commerce należy do najbardziej dojrzałych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. “Sprzedaż internetowa rośnie w Polsce w szybkim tempie, zarówno pod względem wartości sprzedaży jak i rynkowych udziałów. Konsumenci stają się jednak coraz bardziej wymagający, a to oznacza jedno – niska cena już nie wystarczy” – mówi Herculano Rodrigues. W jego opinii na znaczeniu coraz bardziej zyskują takie aspekty jak fachowa obsługa klienta, dostępność produktów, czas i wygoda dostawy, a nade wszystko tzw. “shopping experience”, czyli doświadczenie zakupowe.

PUŁAPKI SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ

Herculano Rodrigues zwraca przy tym uwagę na ciekawą kwestię. “Wszyscy uważają, że brytyjski rynek jest najbardziej rozwiniętym pod względem sprzedaży online w całej Europie. To prawda, ale każdy medal ma dwie strony. Silna konkurencja powoduje, że detaliści koncentrują się przede wszystkim na wojnie cenowej. Nie na tym powinno to polegać. Dlatego w Warszawie przedstawię również kilka przykładów, jakich błędów należy unikać przy prowadzeniu sprzedaży wielokanałowej” – tłumaczy Herculano Rodrigues.

CACI to brytyjska spółka wspierająca deweloperów, inwestorów i sieci handlowe w planowaniu lokalizacji nieruchomości świadcząc usługi konsultingowe i dostarczając rozwiązania IT.

Herculano Paul Rodrigues pełni obowiązki Associate Partner w firmie konsultingowej CACI International, która doradza takim firmom jak Westfield, Hugo Boss, TK Maxx. Ma rozległe, ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z sektorem handlu detalicznego i w obszarze badań konsumentów. Specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań opartych na danych biznesowych, które wspierają strategicznie podmioty handlu detalicznego i inwestorów z rynku nieruchomości. Z powodzeniem współpracował z globalnymi markami: Fashion House, Nestle, aby mogły efektywnie funkcjonować w kanałach offline i online przyjmując orientację na klienta.

Przed dołączeniem do CACI International, Herculano pracował w kilku międzynarodowych agencjach konsultingowych i doradzał klientom, jak stać się liderem branży detalicznej i jak reagować na wyzwania związane z wykorzystaniem najnowszych technologii w Chinach, Niemczech, Polsce, Rosji, Wielkiej Brytanii i USA.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca na stadionie warszawskiej Legii.