Firmy z sektoru e-commerce wiedzą, że prędkość ich strony internetowej to sprawa kluczowa. Oto trzy rady, które pomogą uchronić przedsiębiorstwa przed pułapkami web designu.

Ostatnie badanie firmy Dyn pokazało, że 86% klientów uważa, że szybkość i jakość wykonania strony internetowej wpływa na zaufanie do danej marki. Prawie 65% wszystkich ankietowanych nie jest gotowa by czekać ponad trzy sekundy na załadowanie się strony internetowej. Połowa ankietowanych oczekuje, że strona załaduje się natychmiastowo.

Co więcej, ponad 85% wszystkich badanych konsumentów oczekuje takiej samej jakości i szybkości działania w przypadku zakupów online za pośrednictwem urządzeń przenośnych.

W sprzedaży online liczy się każda sekunda

Badanie firmy Aberdeen Group pokazało, że jednosekundowe opóźnienie w ładowaniu się strony może spowodować 7% stratę konwersji, o 11% zmniejszyć liczbę odsłon i o 16% obniżyć satysfakcję klienta. Jak wynika natomiast z raportów firmy Radware, większość stron sprzedawców detalicznych nie jest w stanie spełnić oczekiwań klientów w zakresie prędkości.

Firma National Retail Federation zgromadziła trzy typowe błędy, które popełniają firmy w tym zakresie:

1. Na stronie ładuje się tylko nawigacja

Jeśli strona ładuje na początku tylko nawigację, a następnie wypełnia się treścią, jest bardzo prawdopodobne, że konsument nie dotrze do kluczowych treści strony. Jest to związane ze źle wykonanymi skryptami, arkuszami stylów (slidery) lub zdjęciami o zbyt wysokiej rozdzielczości. Kompresja obrazów nie jest skomplikowana, mówi Tammy Everts z Radware, a jest to najlepsza okazja, aby zoptymalizować wydajność strony.

2. Działania „call to action” (CTA) ładują się na samym końcu

Wezwania do działania („call to action”) pod spodem dużych obrazów są powszechną praktyką projektowania, ale jeśli zdjęcia ładują się wolno, zniecierpliwiony klient może zdecydować o opuszczeniu takiej strony. Należy zatem rozważyć przeniesienie CTA nad baner, lub użyć progresywnych plików JPEG zamiast wyjściowych JPEG.

3. Strona posiada okienka pop-up blokujące resztę strony

Pop-upy mogą być przydatnym narzędziem dla sprzedawców, ale ważne jest, aby działały prawidłowo. Jeśli pop-upy ładują się zbyt wcześnie, mogą sprawić, że strona nie będzie działać prawidłowo. Opóźniając okienka o co najmniej 10 sekund, optymalizując skrypt i przeprowadzając testy, aby sprawdzić, czy są warte zainstalowania to klucz w drodze do wydajności strony.

Przy tak wielu priorytetach, wydajność strony może nie znajdować się na górze listy przedsiębiorców, ale jak twierdzi Everts jest to prosty i szybki sposób na zatrzymanie większej liczby klientów na stronie firmy.