Sieć Euro-Apteka będzie się rozwijać w centrach handlowych

Krzysztof Barański, dyrektor Działu Inwestycji i Rozwoju Euro-Apteka sp. z o .o.

Krzysztof Barański, dyrektor Działu Inwestycji i Rozwoju Euro-Apteka sp. z o .o.

O planach inwestycyjnych sieci Euro-Aptek redakcja Retailnet.pl rozmawia z Krzysztofem Barańskim, dyrektorem Działu Inwestycji i Rozwoju Euro-Apteka sp. z o .o.

Retailnet: Jakie są plany rozwoju sieci Euro-Apteka?

Krzysztof Barański: Obecnie w naszym portfolio znajduje się ponad 80 punktów Euro-Apteka. W 2015 roku zamierzamy otworzyć około 20 aptek. Połowa z planowanych lokalizacji jest już zagwarantowana. To koncepty sieci Euro-Apteka, które mogą powstać w szpitalach, przychodniach, przy ulicach, w parkach handlowych oraz galeriach.

Jakie lokalizacje najbardziej was interesują?

Przede wszystkim planujemy skupić się na lokalizacjach w obiektach handlowych, ponieważ widzimy zainteresowanie wynajmujących naszym konceptem Euro-Apteka. Chcemy mocniej wesprzeć ten kanał sprzedaży.

W zeszłym roku otworzyliśmy trzy punkty w centrach handlowych: w Galerii Olimpia w Bełchatowie, CH Galardia w Starachowicach, a także największą aptekę o powierzchni 260 mkw. w CH Atrium Copernicus w Toruniu. W tym obiekcie wcześniej funkcjonowała już mniejsza apteka o powierzchni 255 mkw. Jednak postanowiliśmy zainwestować w ten punkt i wprowadziliśmy duży koncept z dermo kosmetykami, który zamierzamy realizować w innych galeriach handlowych. Obecnie w sieci działają trzy tak duże apteki. Są to lokale o powierzchni około 300 mkw. Nasze apteki w galeriach zazwyczaj lokalizowane są przy głównych wejściach do centrum handlowego, aby klient mógł skorzystać z funkcji apteki.

W większości galerii lokalne apteki mają ugruntowana pozycję. Jednak należy pamiętać, że czynsze w tych obiektach są dużo wyższe niż przy ulicy. Dlatego niektórzy właściciele aptek nie są w stanie wytrzymać presji czynszowej związanej z kosztami wspólnymi, marketingiem i czynszem od obrotu. Natomiast jeśli kończą się umowy najmu to my jesteśmy gotowi na negocjacje z wynajmującymi.

Euro-Apteka

Euro-Apteka

Czy sieć otwiera apteki w jednym koncepcie wizualnym?

Dotychczas lokale Euro-Apteka różniły się od siebie standardem wizualnym, ponieważ oprócz otwarć spółka skupiona była na kupowaniu mniejszych sieci aptek. Natomiast w 2014 roku Holding Euro Apotheca wprowadził standard wizualizacji (Omega). Obecnie jest wprowadzany we wszystkich nowych aptekach. W zeszłym roku oprócz 17 otwarć, w trzech punktach wdrożyliśmy nowy standard wizualizacji. Rewitalizacja miała miejsce w jed¬nej z wrocławskich galerii, gdzie również powiększyliśmy lokal o 40 mkw. Kolejne modernizacje przeprowadziliśmy w CH Atrium Copernicus i aptece znajdującej się w Al. Jerozolimskich w Warszawie. W pierwszej kolejności modernizujemy punkty o najlepszych obrotach. Nasz dział operacji analizuje wyniki danych aptek i podejmuje decyzję o remodelingu.

Czy planujecie otwarcia także w obiektach typu convenience center?

Mamy kilka lokalizacji przy powstających pasażach handlowych połączonych ze sklepem spożywczym, jak Kaufland, Lidl. Korzystamy z synergii tego miejsca i klientów wspólnego parkingu. To są lokalizacje przy głównych szlakach komunikacyjnych.

Jak wygląda budżet na inwestycje na ten rok?

Budżet został lekko powiększony. Związane jest to z realizacją projektów, których nie udało się dokończyć w ubiegłym roku. Ponadto mamy w realizacji kilka umów na apteki kontenerowe. To wolnostojące apteki, które mogą funkcjonować na parkingach centrów handlowych, czy retail parków.

Reklama

Galeria Jurajska