arvato bertelsmann omnichannel retailing forum

Douglas, Microsoft i 5.10.15 – to tylko niektórzy klienci, korzystający z usług firmy arvato Polska, wystawcy czerwcowego Omnichannel Retailing Forum 2015.

Arvato Polska świadczy usługi outsourcingowe w zakresie rozwiązań logistycznych, e-commerce, wielokanałowej obsługi klientów, obsługi programów lojalnościowych oraz specjalistycznych usług finansowych. Spółka oferuje także zaawansowane rozwiązania IT bazujące na najnowszych technologiach. Udziela pomocy w optymalizacji kluczowych procesów i w zwiększaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. W ostatnim czasie firma mocno koncentruje się na rozwiązaniach skierowanych do sektora e-commerce.

“Polski rynek e-commerce powoli przechodzi z fazy inkubacyjnej do etapu wczesnej dojrzałości, co potwierdza dynamicznie rosnąca wartość sprzedaży. Wykorzystanie kanału e-sprzedaży w tradycyjnych sieciach handlowych to trend w wielu dużych sieciach handlowych z różnych branż, m.in. odzieżowej, wyposażenia wnętrz, czy spożywczej. Zwiększona popularność handlu online oznacza jednak dla wielu firm wzrost złożoności operacji i procesów” – mówi Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Obszaru Media, E-commerce, Programy Lojalnościowe, arvato Polska.

USŁUGI ARVATO DLA DUŻYCH GRACZY E-COMMERCE

W ramach współpracy z siecią perfumerii Douglas, arvato Polska prowadzi usługi logistyczne dla 6 krajów w Europie. Spółka wysyła dla Douglas ponad 1 mln paczek rocznie, zajmuje się magazynowaniem 25 tys. artykułów i zarządza programem lojalnościowym. Wynik: zwiększenie obrotów i szybka realizacja dostaw.

„Zależało nam na tym, aby nasz e-sklep był obsługiwany przez krajowego dostawcę usług outsourcingowych. Dzięki temu jesteśmy blisko naszych klientów, a funkcjonowanie naszego sklepu internetowego jest zoptymalizowane, szybsze i bardziej ekonomiczne” – twierdzi Michał Gajkowski, Członek Zarządu Douglas Polska.

Z usług arvato Polska korzysta także dziecięca marka odzieżowa 5.10.15, której sieć sprzedaży liczy ponad 200 tradycyjnych placówek. Firma arvato Polska podjęła się obsługi e-sklepu 51015kids.eu całościowo pod kątem procesów logistycznych oraz płatności.

“Rozpoczęcie sprzedaży asortymentu 5.10.15 przez sieć było naturalną konsekwencją i kolejnym krokiem w rozwoju spółki. Kanał internetowej sprzedaży i dystrybucji znacznie poszerza możliwości dotarcia do naszych klientów. W celu zapewnienia optymalnych warunków rozwoju w tak konkurencyjnej branży jak e-commerce poszukiwaliśmy doświadczonego partnera” – mówi Sebastian Moleda, Dyrektor Operacyjny Komex.S.A., właściciela marki 5.10.15.

ARVATO POLSKA

“Outsourcing usług e-commerce jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla spółek rozpoczynających swoją działalność w e-biznesie, jak i dla tych, którzy w branży już funkcjonują. E-firmom istniejącym już na rynku, poprzez wdrożenie bardziej zaawansowanych mechanizmów procesowych, pozwala wejść na wyższy poziom rozwoju. Zewnętrzny partner przekazuje sklepowi know-how i najlepsze praktyki, wynikające chociażby ze specyfiki branżowej, uwarunkowań prawnych, profilu klientów, czy proponowanego asortymentu” – tłumaczy Lidia Ratajczak-Kluck.

Arvato Polska działa od 1994 roku. Wchodzi w skład grupy arvato AG i jest częścią międzynarodowego koncernu Bertelsmann SE & Co. KGaA, zatrudniającego ponad 63 tys. pracowników w 35 krajach. Obroty koncernu przekraczają 4,4 miliardy euro i obsługują 150 mln klientów w 30 językach. W Polsce arvato zatrudnia 2200 osób, posiada 10 lokalizacji, nadzoruje 13 milionów kontraktów rocznie i obsługuje dostarczanie 100.000 paczek dziennie. Powierzchnia magazynów arvato w Polsce liczy 60 tys. mkw. W 2014 firma została nagrodzona tytułem „Lider Logistyki, Operator Logistyczny Roku.”

Spółka arvato Polska będzie obecna podczas czerwcowej edycji Omnichannel Retailing Forum 2015 w Warszawie.