Artur Kazienko, prezes i właściciel firmy Kazar
Artur Kazienko, prezes i właściciel firmy Kazar

Wśród uczestników czerwcowej konferencji Omnichannel Retailing Forum 2015 jest Artur Kazienko, prezes i właściciel Kazar Footwear sp. z o.o. – sieci detalicznej zajmującej się sprzedażą obuwia. Firma prowadzi 52 sklepy w Polsce, a w 2013 roku rozpoczęła ekspansję zagraniczną, otwierając swoje salony w Rumunii, na Węgrzech oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Abu Dhabi oraz Dubaj).

Sprzedaż online

– Rozwój technologii informatycznych i upowszechnienie dostępu do zasobów internetowych za pomocą powszechnych i wszechobecnych narzędzi – komputerów, smartfonów, tabletów – rodzi konieczność dostosowania kanałów sprzedaży do współczesnych realiów. Sklepy internetowe są doskonałym środkiem zwiększania dostępu klientów do produktów i zwiększania sprzedaży – mówił w wywiadzie dla Retailnet.pl Artur Kazienko prezes i właściciel sieci Kazar Footwear sp. z o.o.

Wprowadzanie marki Kazar na zagraniczne rynki nie wiąże się wyłącznie z otwieraniem kolejnych salonów. Firma posiada również bardzo dobrze prosperujący sklep internetowy, a w tym roku uruchomiona zostanie sprzedaż online na terenie Unii Europejskiej. E-sklep oferuje pełen katalog produktów firmy Kazar. Klienci mogą wybierać wśród obuwia damskiego, męskiego, toreb, pasków, a także środków do pielęgnacji wyrobów skórzanych. Klienci korzystający z e-sklepu mogą również uzyskać pomoc konsultantów w zakresie doboru rozmiaru butów.

Firma Kazar

Firma Kazar rozpoczęła swoją działalność w latach 90. w Przemyślu. Początkowo kolekcja była dostępna w multibrandowych salonach obuwniczych. W 1996 roku otworzony został pierwszy firmowy salon marki w Katowicach. Obecnie sieć Kazar w Polsce liczy 52 punktów sprzedaży. Spółka w 2013 roku uruchomiła sklep internetowy i rozpoczęła sprzedaż na zagranicznych rynkach.

Ekspansja marki Kazar na zagranicznych rynkach rozpoczęła się od Rumunii, gdzie pierwszy salon otwarty został w listopadzie 2013 roku. W przeciągu zaledwie dwóch lat udało się otworzyć kolejne sklepy w Abu Dhabi oraz na Węgrzech. Otwarto w maju br. salon w Dubaju jest czwartym zagranicznym punktem sprzedaży marki. Aktualnie Kazar analizuje możliwości rozwoju na kolejnych rynkach.

Prowadzenie tak szerokiej ekspansji jest możliwe dzięki stabilnej sytuacji finansowej spółki. Jej obroty systematycznie rosną. Przychód w 2014 roku zwiększył się o 12% w stosunku do poprzedniego roku.

Uczestnicy ORF 2015

Omnichannel Retailing Forum to pierwsza w Polsce konferencja, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania, którzy musieli zmierzyć się z wyzwaniem przeprowadzenia gruntownych zmian w swojej firmie. W Forum wezmą udział przedstawiciele ponad 100 sieci handlowych i marek. Celem konferencji jest znalezienie odpowiedzi na pytanie jak skutecznie przejść od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel.

Na liście uczestników Omnichannel Retailing Forum są już przedstawiciele zarządów najważniejszych sieci handlowych działających w centrach handlowych na polskim i europejskim rynku m.in. markami jak: Guess, Douglas, Deichmann, Rossmann, CCC, Lasocki, Boti, Alma Market, Krakowski Kredens, Martes Sport, Hi-Tec, 4F, 4 Faces, RTV Euro AGD, Matras, Tchibo, Lancerto, Time Trend, Giacomo Conti, Wójcik Fashion, Ceremony, Bartek, Neonet, Briju, 5aSec, Bel&Blanc, Salad & Co, Pizza Pai, Flunch, Gino Rossi, Simple, Cliff Sport, Komfort, Diverse, Media Markt, Saturn, Douglas, Monnari, Big Star, czy GO Sport.