Próchnik zmniejsza liczbę salonów

Kolekcja Adam Feliks Próchnik

Kolekcja Adam Feliks Próchnik

Spółka Próchnik SA kontynuuje strategię polegająca na optymalizacji sieci sprzedaży marki Adam Feliks Próchnik oraz Rage Age. Celem spółki jest stworzenie mniejszej ale bardziej prestiżowej i wysoko efektywnej sieci sprzedaży, która swoją optymalną formę przyjmie dopiero w roku 2016.

Optymalizacja sieci

Analiza wyników osiągniętych w 2014 roku skłoniła do przyjęcia założeń strategicznych, według których spółka Próchnik swoją sprzedaż opierać będzie o najbardziej wiarygodne punkty handlowe (pod względem grupy docelowej i efektywności kosztowej), a także działania w internecie.

Zgodnie z powyższym w pierwszym kwartale br. został zamknięty salon Rage Age w Centrum Handlowym Arkadia, otwarty Rage Age flag store w Soho Factory w Warszawie oraz została podpisana umowa na kontynuacje działalności salonu Rage Age w CH Złote Tarasy w Warszawie.

W tym samym okresie zadecydowano o zamknięciu salonu Adam Feliks Próchnik w CH Galeria Kazimierz w Krakowie oraz w CH Malta w Poznaniu, podpisano natomiast umowę na otwarcie salonu Adam Feliks Próchnik w Starym Browarze w Poznaniu. Przebudowa sieci sprzedaży będzie kontynuowana w całym 2015 roku

Spółka giełdowa

Próchnik SA jest jedyną polską spółką w segmencie mody męskiej sygnowaną nazwiskiem realnego patrona, bohatera, patrioty — Adama Feliksa Próchnika.
Historia istniejącej od 1948 roku firmy ściśle zazębia się z przełomowym wydarzeniem w dziejach polskiej gospodarki, jakim było powstanie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Spośród debiutantów z 16 kwietnia 1991 roku Próchnik jest jedyną nieprzerwanie notowaną spółką.

Obecnie w Polsce działa około 40 salonów sieci Próchnik oraz 12 sklepów marki Rage Age, przy uwzględnieniu salonów outletowych. W tym roku spółka Próchnik SA planuje uruchomić od 5 do 6 sklepów zarówno sieci Rage Age, jak i Adam Feliks Próchnik, a także zamknięcie nierentownych punktów sprzedaży. Dokładna liczba otwarć zależeć będzie od oceny atrakcyjności dostępnych punktów w galeriach handlowych oraz oferowanych przez nie warunków umów.

Reklama

Galeria Jurajska