Salon PrimaModa
Salon PrimaModa

W I kwartale 2015 roku Prima Moda SA, właściciel sieci sklepów obuwniczych wypracował 8,76 mln zł przychodu ze sprzedaży przy marży brutto na poziomie 47,60%. To mniej niż rok wcześniej, kiedy spółka osiągnęła przychody na poziomie 10,85 mln zł.

W tym okresie koszty sprzedaży zostały obniżone o 10,71% tj. 681 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu o 35,59% tj. 252 tys. zł. Wynik Operacyjny spółki Prima Moda ukształtował się na poziomie -1,92 mln zł, a EBITDA wyniosła -1,59 mln zł. Wynik na poziomie netto wyniósł -1,77 mln zł po I kwartale 2015 roku.

W pierwszym kwartale Prima Moda przeprowadziła gruntowny remont sklepu w galerii Stary Browar w Poznaniu. Salon dostosowano do najnowszego konceptu wizerunkowego. Efekt zamknięcia bezpośrednio przełożył się na uzyskany w tym okresie poziom przychodów. Ponadto wyprzedaż sezonu jesienno-zimowego z uwagi na warunki pogodowe nie była realizowana w sprzyjających warunkach handlowych co przełożyło się bezpośrednio na osiągnięty poziom procentowej marży brutto.

Prima Moda SA prowadzi sprzedaż detaliczną obuwia damskiego i męskiego poprzez sieć własnych salonów obuwniczych. Salony Prima Moda ulokowane są w najatrakcyjniejszych galeriach i centrach handlowych w Polsce. Na koniec 2014 roku sieć liczyła 32 salony.

Przypomnijmy, w 2014 roku spółka kontynuowała proces restrukturyzacji operacyjnej. Wiązało się to z zamknięciami 7 sklepów detalicznych oraz wycofaniem się z konceptu sklepów. W minionym roku Prima Moda oddała do użytku jeden nowy salon. W lipcu 2014 roku ruszył salon w Atrium Felicity w Lublinie. W planach spółki na 2015 rok, jest przede wszystkim modernizacja kluczowych salonów.