bluemedia platnosci online ecommerce

Sopocka spółka Blue Media wchodzi na rynek e-commerce uruchamiając Płatności Online BM. Z nowych funkcjonalności korzysta już blisko 400 sklepów internetowych.

Firma wykorzystuje swoje ponad 15-sto letnie doświadczenie w transakcjach online oraz własne technologie stosowane m.in. w rozliczeniach międzybankowych. Klientom oferuje atrakcyjne warunki współpracy i nowe na rynku funkcjonalności. Z Płatności Online BM już korzystają sklepy z największej platformy Shoper.pl.

“Uruchomienie Płatności Online BM dla e-handlu jest naturalnym kierunkiem rozwoju oferty firmy. Oczywiście jako nowy gracz na rynku oferujemy atrakcyjne stawki. Jest to zgodne z ogólnym trendem obniżania kosztów transakcyjnych w handlu i płatnościach elektronicznych. Ale o klientów walczyć zamierzamy również naszymi technologiami, które dostosowaliśmy specjalnie do potrzeb e-handlu” – mówi Krystian Wesołowski, manager odpowiedzialny w Blue Media za Płatności Online BM.

Indywidualny system rozliczeń

Płatności Online BM proponują dwa standardy rozliczeń ze sklepem. Oprócz zagregowanego, w którym całość płatności klientów z określonego okresu przekazywana jest do sklepu przelewem zbiorczym, Płatności Online BM oferują system pojedynczy. Umożliwia on realizowanie wypłat na indywidualne rachunki bankowe. Dzięki temu można uprościć proces i obniżyć koszty rozksięgowywania wpłat od klientów.

“Zwykle rozliczenie między sklepem a operatorem płatności wygląda tak, że wszystkie środki wpłacone przez klientów w danym okresie przelewane są na konto sklepu w jednym zbiorczym przelewie, w tzw. standardzie D+1, czyli środki księgowane są na rachunku sklepu następnego dnia roboczego. Często charakter działalności sprzedawcy wymaga, by wpłaty przypisywane były do konkretnych kont klientów. Przy wielu klientach rozksięgowanie zbiorczej wypłaty środków jest bardzo praco- i czasochłonne. System rozliczeń na indywidualne rachunki bankowe rozwiązuje ten problem” – komentuje w rozmowie z redakcją Evigo.pl Krystian Wesołowski.

bluemedia Krystian Wesolowski
Krystian Wesołowski, Blue Media

Rozliczenie “jeden do jednego” ułatwia działalność również mniejszym e-sklepom – przede wszystkim w obsłudze reklamacji i zwrotów (jeżeli robią je samodzielnie). Sprzedawca od razu ma potwierdzenie, że dany klient dokonał konkretnej wpłaty z konkretnego rachunku. W prosty sposób może te wpłatę zwrócić, a cały proces może być uruchomiony natychmiast. „Łatwość i szybkość przyjmowania reklamacji i obsługiwania zwrotów usprawnia logistykę, przede wszystkim buduje zaufanie klientów do sklepu i szerzej, do zakupów w internecie. Trend ten ma odzwierciedlenie również w regulacjach prawnych, dotyczących zwrotów zamówionych towarów i jest ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój branży” – dodaje Krystian Wesołowski.

Natychmiastowe przelewy online

Unikalną na rynku rozwiązań płatniczych funkcją jest wykorzystanie w tym standardzie przelewów natychmiastowych. Dzięki nim środki za zakup produktu lub usługi są wypłacane na konto sklepu w czasie rzeczywistym.

“W takim rozwiązaniu sklep dostaje środki za towar bądź usługę natychmiast na swoje konto. W tym momencie może od razu i bez obaw przejść do realizacji zamówienia. Fizyczna obecność środków na koncie często jest warunkiem rozpoczęcia różnych procesów po stronie sprzedawcy – windykacyjnych lub księgowych. Przede wszystkim jednak sklep nie “kredytuje” takiego zakupu, tak jak dzieje się to w sytuacji, kiedy na zaksięgowanie środków sprzedawca musi czekać do następnego dnia. W przypadku sklepów o dużych obrotach ma to niebagatelne znaczenie. Funkcja ta jest korzystna również dla klientów, którym zależy na szybkiej realizacji transakcji, np. przy zakupie ubezpieczeń lub biletów lotniczych, kiedy towar lub usługa objęta jest czasowa promocją” – tłumaczy Krystian Wesołowski.

Współpraca z Shoper.pl

Nowością na rynku jest też model udostępniania Płatności Online BM sklepom działającym w ramach platform e-commerce. Ich wdrożenie przez platformę w modelu integratorskim oznacza w praktyce, że sklep może udostępnić je swoim klientom w dosłownie trzy minuty – bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy, bez prac programistycznych i integratorskich. Wystarczy wypełnienie formularza. Blue Media może pochwalić się pierwszymi wdrożeniami w modelu integratorskim. Z Płatności Online BM już korzystają m.in. sklepy internetowe z platformy Shoper.pl.

„Usługa Shoper Płatności, realizowana wspólnie z Blue Media, daje dużo większe niż dotąd możliwości właścicielom sklepów internetowych” – mówi Tomasz Tybon, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży z platformy Shoper. „Usługę mogą aktywować bez niepotrzebnej biurokracji, w zaledwie kilka minut. Nie dość, że sama w sobie jest ona bardzo konkurencyjna, to jeszcze pozwala dostarczyć ich e-biznesowi rozwiązań, których oczekują od nich klienci. W ciągu dwóch tygodni od jej uruchomienia na naszej platformie aktywowało ją już ponad 300 sklepów” – dodaje.

Wiele opcji płatności

Płatności Online BM umożliwiają płacenie za pomocą karty kredytowej i debetowej, a także w systemie pay by link, czyli poprzez automatyczne przekierowanie do strony płatności w banku klienta i uzupełnienie danych do przelewu. Dzięki wieloletniej współpracy z sektorem bankowym Płatności Online BM mogą zaoferować najszersza gamę takich płatności. W zależności od potrzeb i możliwości sklepy mogą wdrożyć Płatności Online BM w wariancie:

  •        Klasycznym (strona płatności w szacie graficznej Blue Media, otwierająca się w nowym oknie przeglądarki)
  •        Spersonalizowanym (strona w szacie graficznej sklepu, otwierająca się w nowym oknie przeglądarki)
  •        Zintegrowanym (strona w pełni zintegrowana ze sklepem, graficznie i funkcjonalnie, otwierająca się w domenie sklepu)

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Strona Płatności Online BM została zaprojektowana w technologii RWD (Responsive Web Design), dzięki czemu jej wygląd i układ dostosowuje się automatycznie do rozmiarów urządzenia, na którym dokonujemy płatności. System wygląda dobrze zarówno na dużym, ponad dwudziestocalowym monitorze komputera stacjonarnego z systemem HD, jak i na smartfonie.

Blue Media od lat specjalizuje się w transakcjach online. Jest m. in. operatorem Systemu Płatności BlueCash, za pośrednictwem którego klienci banków realizują przelewy natychmiastowe. Systemy Blue Media wykorzystywane w tzw. eBOK-ach obsługują płatności ponad 6 milionów klientów wszystkich największych wystawców faktur – operatorów sieci komórkowych i telewizji kablowych, dostawców energii i innych mediów.

Blue Media w oparciu o zgodę NBP prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową. Firma jest licencjonowaną przez KNF krajową instytucją płatniczą oraz członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.