100 restauracji Subway w Polsce

Subway

Subway

Subway, globalna, amerykańska sieć tzw. restauracji szybkiej obsługi, osiągnęła liczbę 100 lokali w Polsce. W ciągu miesiąca marka zapowiada uruchomienie trzech kolejnych punktów, m.in. w Krakowie i Gliwicach.

Setną restaurację otwarto w budynku Dworca PKP w Gdyni. Plany Subway to dalszy dynamiczny wzrost udziałów w rynku i w perspektywie kilku lat pozycja branżowego lidera.

Plany ekspansji

– Doświadczenia z innych państw pokazują nam, że przekroczenie liczby 100 lokali restauracyjnych, jest krokiem milowym w rozwoju sieci. Polska jest więc dla nas perspektywicznym rynkiem z bardzo dużym potencjałem wzrostu. Będziemy intensywnie zabiegać by ten potencjał maksymalnie wykorzystać – informuje Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

Marka deklarowała już, że docelowo chce posiadać 300 restauracji w Polsce. W ubiegłym roku zanotowała ponad 10 procentowy wzrost liczby lokali. O 20 procent (rok do roku), wzrosła też w 2014 r. sprzedaż licencji franczyzowych Subway. Średnia wartość sprzedaży wzrosła w tym okresie o 4 procent, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5 procent.

Nowy koncept

Setna restauracja Subway na Dworcu PKP w Gdyni to tzw. Subway Cafe i jest to trzeci tego typu lokal w Polsce. Pozostałe z powodzeniem działają w Łodzi i Katowicach. Ich charakterystyką jest zapewnienie podróżnym nie tylko tradycyjnej oferty, przygotowywanych według indywidualnego zamówienia sandwiczy, ale również gorących i zimnych napoi oraz wyrobów piekarniczych. Koncept pozwala na relaks i odpoczynek. Temu też podporządkowana jest aranżacja przestrzeni w restauracji. Subway Cafe na gdyńskim dworcu ma powierzchnię 87 metrów kwadratowych.

Subway posiada obecnie prawie 44 tysiące punktów w 110 państwach. Od 2011 roku jest liderem, w swoim segmencie rynku, wyprzedzającym konkurencję. Łączne przychody sieci za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld dolarów.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska