TH Real Estate kupuje od Neinver udziały w trzech obiektach handlowych

Factory Annopol w Warszawie

Factory Annopol w Warszawie

TH Real Estate zakończyła proces objęcia 50% udziałów w centrach Factory Annopol w Warszawie oraz Factory Kraków i Futura Parku w Krakowie.

Strategia spółek

Zgodnie z zapowiedziami z początku tego roku, zakup udziałów od Grupy Neinver stanowi element strategicznej współpracy joint venture pomiędzy firmami, zmierzającej do stworzenia największej platformy outlet w Europie. We wspólnych działaniach obu liczących się graczy rynku nieruchomości handlowych, TH Real Estate pełni rolę doradcy inwestycyjnego, natomiast Neinver zapewnia wyspecjalizowane usługi zarządzania obiektami.

Obaj partnerzy mają plany stopniowego budowania liczącej się na rynku platformy inwestycyjnej. Pierwsze działania dotyczą istniejących już obiektów z portfolio nieruchomości handlowych Neinver oraz będących w trakcie realizacji projektów w całej Europie.

Udziały nabyte w polskich obiektach są już kolejnym krokiem w ramach współpracy Neinver i TH Real Estate, po zakupie francuskiego Roppenheim The Style Outlets w styczniu 2015 r.

Centra outletowe

Centrum Factory Annopol, wybudowane przez Neinver, zostało otwarte w 2013 r. Położone jest w jednym z najgęściej zaludnionych obszarów Warszawy, odznaczającym się też najszybszym przyrostem mieszkańców. Zasięg oddziaływania centrum obejmuje 2,2 milionów mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości. Powierzchnia handlowa Factory Annopol wynosi 19,8 tys. mkw., na których dostępne są 102 sklepy.

Factory Kraków oferuje ponad 22 tys. mkw. powierzchni handlowej, a Futura Park zapewnia kolejne 19 tys. mkw. Kompleks położony jest niedaleko międzynarodowego lotniska Kraków-Balice i zaledwie 10 minut jazdy samochodem od centrum miasta, co znacząco wpływa na odwiedzalność. Centrum, wybudowane przez Neinver, zostało otwarte w 2011 r. Factory Kraków jest jedynym centrum outlet w tym mieście, a jego zasięg oddziaływania obejmuje 2,8 milionów ludzi.

– Jesteśmy bardzo zainteresowani europejskimi centrami handlowymi, ponieważ uważamy, że rynek na Starym Kontynencie wciąż nie jest dostatecznie nasycony, a sektor centrów outlet radzi sobie wyjątkowo dobrze. Polska jest interesującym rynkiem ze względu na wysoki stopień wykształcenia społeczeństwa, dobre perspektywy zatrudnienia i wyraźny rozwój gospodarczy – mówi Phil McAndrews, Senior Managing Director and Chief Investment Officer of TIAA-CREF Global Real Estate.

– Zakup udziałów w Factory Annopol i Factory Kraków to nasza pierwsza inwestycja na polskim rynku, zrealizowana w ramach współpracy z Neinver w Europie. Polski sektor handlowy oferuje znakomite perspektywy rozwoju i wierzymy, że rynek centrów outlet jest w stanie z biegiem czasu zrealizować ten potencjał – dodał Jamie Acheson, Investment Manager, European Outlet Malls at TH Real Estate.

– Jako największy operator centrów outlet w Polsce, jesteśmy przekonani o ogromnych możliwościach rozwoju tego sektora. Zrealizowana właśnie transakcja to niewątpliwie kolejny krok na naszej drodze do wspólnych inwestycji w Europie – komentuje Daniel Losantos, Managing Director Neinver.

TH Real Estate

TH Real Estate jest uznaną firmą, której działania skupiają się na zarządzaniu inwestycjami na światowym rynku nieruchomości oraz finansowaniu dłużnym. Będąc wśród liderów rynku, TH Real Estate posiada wiedzę i zasoby niezbędne do zapewnienia klientom efektywnych rozwiązań. Działania koncentrują się na nieruchomościach handlowych, biurowych, logistycznych oraz mieszkaniowych (wielorodzinnych). TH Real Estate stosuje standardy zrównoważonego rozwoju, aby odpowiednio chronić aktywa i optymalizować ich wartość.

Właścicielem firmy jest TIAA-CREF, amerykańskie przedsiębiorstwo finansowe zaliczające się do listy 100 najlepszych firm według magazynu Fortune, zarządzające aktywami o łącznej wartości 584 miliardami funtów. Założona w kwietniu 2014 spółka ma oddziały w Ameryce Płn., Azji i Europie. Jej portfolio warte jest ok. 17,4 mld funtów i obejmuje ok. 50 funduszy. Wraz z nieruchomościami TIAA-CREF w USA, globalna platforma ma wartość 55,7 mld funtów i jest jedną z największych na świecie.

Neinver

Neinver jest wiodącym deweloperem, inwestorem oraz zarządcą nieruchomości. Od czasu założenia w 1969 roku, działalność spółki skupia się na budowaniu, wynajmowaniu oraz zarządzaniu nieruchomościami, w tym parkami biznesowymi, parkami przemysłowymi i galeriami handlowymi. W ciągu ostatnich 18 lat, Neinver wybudował obiekty komercyjne o łącznej powierzchni ponad 1,5 mln mkw., dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Neinver zdobył silną pozycję na europejskim rynku nieruchomości handlowych, dzięki obiektom o łącznej powierzchni 565,1 tys. mkw. Znajduje się w nich ponad 2 tys. sklepów, oferujących produkty 1,2 tys. popularnych krajowych i międzynarodowych marek. Grupa funkcjonuje we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Holandii.

Od 20 lat, strategia rozwoju Grupy Neinver opiera się na specjalizacji w sektorze centrów outlet. Ta hiszpańska firma jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet (wg rankingu ICSC), zarządzającym 15 obiektami o łącznej powierzchni najmu 311,6 tys. mkw., funkcjonującymi pod markami The Style Outlets i Factory.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016