Salon Briju
Salon Briju

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka otwiera kolejne salony jubilerskie. Dziś został otwarty pierwszy salon w Poznaniu i jest to 19 sklep marki Briju w kraju. Spółka ma już podpisane umowy na kolejne otwarcia.

Nowy sklep

Sklep w Poznaniu jest siódmym otwartym w tym roku salonem Briju. Celem spółki jest otwieranie kolejnych salonów w wytypowanych lokalizacjach, tak aby na koniec roku sieć liczyła około 30 punktów. Rozwój sieci sklepów jest najważniejszym elementem strategii rozwoju Grupy Briju. W ciągu najbliższych lat spółka chce otwierać salony w podobnym tempie.

– Na polskim rynku jubilerskim jest miejsce na kolejne salony jubilerskie. Naszym zdaniem optymalna sieć sprzedaży dla marki Briju powinna powstać w ciągu 3 najbliższych lat – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

W tym roku już zostały otwarte salony w Warszawie, Wrocławiu, Płocku, Przemyślu i Elblągu. Do końca roku nowe sklepy zostaną otwarte m.in. w Łodzi, Bydgoszczy, Białymstoku, Bielsku-Białej, Jaworznie i Jeleniej Górze.

Lokalizacje

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sklepów otwartych w tym roku. Wszystkie nasze sklepy realizują wyniki zakładane przez nas w początkowym okresie działalności. Oczywiście dojście do docelowego poziomu zyskowności może zająć nawet ponad rok, jednak szybkie osiągnięcie progu rentowności świadczy o właściwym doborze lokalizacji – podkreślił Przemysław Piotrowski.

Atrakcyjna lokalizacja salonu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o nowych otwarciach. Spółka starannie wybiera lokalizacje nowych sklepów, uwzględniając położenie lokalu w centrum handlowym, jak i samego centrum w mieście oraz liczbę i pozycję konkurencyjną innych jubilerów.

– Jesteśmy zainteresowani najlepszymi lokalizacjami, w które wierzymy i których potencjał sprzedażowy oceniamy bardzo dobrze. Negocjacje z właścicielami galerii handlowych są często trudne, jednak dzięki konsekwentnemu rozwojowi własnej sieci sprzedaży rozmawia nam się coraz lepiej – dodał Piotrowski.

Oferta i wyniki finansowe

Briju cały czas rozwija ofertę produktową, w ostatnim czasie w salonach Briju zadebiutowały kolekcje Ambra i Dita. W pierwszej z nich głównym elementem biżuterii jest bursztyn w odsłonie nowoczesnej i tradycyjnej. Dita to piękna kolekcja szlachetnych kamieni naturalnych o rzadko stosowanym w polskim jubilerstwie szlifie Trilion.

– W II kwartale kontynuowaliśmy kluczowe projekty, czyli rozwój własnej sieci sprzedaży, rozwój oferty produktowej oraz rozwój oferty w segmencie handlu surowcami. Mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z zakończonego kwartału – powiedział Przemysław Piotrowski.

Wyniki za I półrocze Briju opublikuje 31 sierpnia 2015 r. W I kwartale Grupa zwiększyła przychody o 86 proc. rok do roku, a zysk netto o 122 proc. r/r.