Salon Olika - realizacja JSMS
Salon Olika - realizacja JSMS

W dobie rozwoju sprzedaży on-line kluczem do sukcesu sklepów stacjonarnych jest możliwość wpływu na wszystkie zmysły klienta. Przede wszystkim produkt można dotknąć i poczuć. Ale działać na wyobraźnię i pobudzać zmysły możemy również projektując wnętrza salonów.

Obecnie prezentacja produktu jest połączona z prezentacją stylu życia. To co kupujemy, jak się ubieramy i jakimi przedmiotami się otaczamy mówi kim jesteśmy, czym się interesujemy, jakiej słuchamy muzyki, jaki styl życia prowadzimy. W związku z tym ekspozycja produktów i wystrój wnętrz mają przemawiać do poszczególnych grup klientów.

W ostatnich latach wiele europejskich ekskluzywnych marek otwiera sklepy, które swoim wystrojem bardziej przypominają domy niż sklepy, tym bardziej jeżeli salony składają się z kilku wydzielonych przestrzeni. Ich wystrój jest różny tak jak różne są wystroje domowych pokoi. Do prezentacji produktów służą np. stare fotele, kufry, szafki. Na ścianach możemy spotkać tapety, obrazy, lustra. Wszystkie te elementy wystroju mają jeszcze bardziej działać na zmysły i przyciągać klienta. Im lepiej będzie się czuł w danych wnętrzach, im bardziej będą one odpowiadały jego preferencją tym większy poczuje związek z dana marką. W tym trendzie wyposażenia sklepów możemy spotkać zarówno styl kolonialny jak i bardzo modernistyczne i ekstrawaganckie wnętrza. Zawsze są one spójne z prezentowanym produktem i w ten sposób docierają do odpowiedniej grupy klientów.

Obowiązujące trendy w kulturze, sporcie i muzyce mają również bardzo duży wpływ na kształtowania się upodobań grup społecznościowych. Dlatego zadaniem projektantów przestrzeni sklepowych jest wkomponowanie elementów, z którymi dany klient może się utożsamiać. Już nie tylko produkt, który sprzedajemy jest tym elementem łączącym dane grupy, ale również meble i gadżety.

Każda marka stara się stworzyć swój oryginalny design, który współgra z oferowanymi produktami i tym samym wpływa na wzmocnienie wizerunku. Ale projektując wnętrza trzeba również brać pod uwagę dostępna powierzchnię i ilość towaru jaką chcemy wyeksponować. Tylko ekskluzywne marki mogą pozwolić sobie na duże elementy wystroju i przestronność ekspozycji. Większość firm z branży odzieżowej, które docierają do klienta średniej klasy skupia się jednak na maksymalnym wykorzystaniu powierzchni w celu ekspozycji jak największej ilości produktów. W związku z tym oryginalność wystroju obserwujemy raczej w stosowanej kolorystyce, materiałach, oświetleniu i układzie.

Projektanci prześcigają się w stosowaniu nowych materiałów. Jeden trend idzie w kierunku używania jak najbardziej naturalnych i drewnianych materiałów a drugi w stosowaniu dużej ilości stali nierdzewnej – mówi Jacek Słomion, Członek Zarządu firmy JSMS sp. z o.o. – producenta mebli sklepowych.

JSMS jest nową marką na rynku producentów mebli sklepowych ale z doświadczonymi w branży pracownikami. Firma specjalizuje się w produkcji mebli do wszelkiego rodzaju sklepów, które powstają w nowo otwieranych centrach handlowych, galeriach czy pasażach.

Bogaty park maszynowy i doświadczona kadra pozwala na tworzenie mebli w technologii obróbki drewna, oklein naturalnych, materiałów drewnopodobnych, laminatów jak również obróbkę stali nierdzewnych i stali malowanych proszkowo. Stosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz systematyczne rozwijanie parku maszynowego, zarówno w zakresie obróbki stali jak i drewna, pozwala firmie JSMS Sp. z o.o. szczycić się doskonałymi parametrami jakościowymi produktu finalnego. Dzięki nawiązaniu kontaktów z nowymi klientami z rynku krajowego ale również z Francji i Niemiec firma JSMS planuje na jesieni zwiększyć zatrudnienie o około 20 osób oraz zamierza postawić nową halę produkcyjna o powierzchni 2,5 tys. mkw.