tesco zakupy online ecommerce wyniki

Obecnie już 14,8 mln Polaków ma dostęp do Ezakupów Tesco. Klienci najczęściej korzystają z usługi w styczniu, marcu i kwietniu.

Usługa, która właśnie obchodzi swoje trzecie urodziny popularność zawdzięcza nie tylko innowacyjnemu podejściu do technologii, lecz także spojrzeniu na potrzeby klienta. W stosunku do 2012 roku liczba sklepów obsługujących Ezakupy wzrosła dwukrotnie – z 14 do 27. 

Osiągnięcie takiego poziomu nie byłoby jednak możliwe bez zaangażowania w infrastrukturę. W 2012 roku Tesco posiadało 86 samochodów dostarczających zamówienia internetowe – dziś jest ich już 236, co daje niemal trzykrotny wzrost.

Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach rośnie

„Wartość przeciętnego zamówienia w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym” – mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. „Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy przyzwyczaili się do naszego rozwiązania i coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie” – dodaje.  

Średni czas składania zamówienia za pomocą Ezakupów wynosi około 10 minut. Nie dziwi więc fakt, że coraz częściej rezygnujemy z tradycyjnych zakupów trwających około godziny na rzecz szybszej i wygodniejszej alternatywy. Na decyzje zakupowe niektórych grup konsumentów znacząco wpływa komfort – aż 49% użytkowników Ezakupów to rodziny z dziećmi.

Największą popularnością cieszą się produkty ciężkie takie jak woda czy mleko. Systematycznie rośnie ilość zamawianych mięs, ryb i pieczywa. Świeżość artykułów jest zapewniana przez samochody dostawcze wyposażone w specjalne chłodnie i mroźnie, co oznacza, że dostaniemy na próg domu zarówno zimny jogurt, jak i lody o właściwej temperaturze -18 st. C.

M-commerce wciąż mniej popularny

8,9% zamówień jest składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, 91,9% zaś przez komputery stacjonarne i laptopy. Wartość przeciętnego zamówienia składanego tą drogą jest nieco większa niż zamówień z aplikacji mobilnej i mobilnej wersji strony. Smartfony i tablety w większym stopniu służą do wprowadzania zmian w koszyku niż do jego kompletowania.

Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci biznesowi. – „Obserwujemy stały napływ kolejnych instytucji i firm, które korzystają z wygody jaką dają Ezakupy”– mówi Nowak. – „Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment przekonują firmy do składania zamówień przez Internet” – dodaje.

Jednak nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór w punkcie Click & Collect, np. wracając z pracy do domu. To rozwiązanie ułatwia klientom dostosowanie sposobu robienia zakupów do swojego trybu życia – mówi menadżer sprzedaży internetowej Tesco Polska.

Usługa Ezakupów Tesco działa od 2012. Klienci wybierają ją ponieważ – jak deklaruje 81% użytkowników – jest to dużo wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas.

Ezakupy Tesco infografika