Intersport: pierwsza połowa roku z dobrym wynikiem

Salon Intersport

Konsekwentne obniżanie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży zaowocowały dobrymi wynikami sieci Intersport po I półroczu 2015 r. – poinformował zarząd sieci.

Spółka Intersport Polska S.A. w I półroczu 2015 roku wypracowała zysk brutto na poziomie 1.335 tys. zł (było: 98 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), pomimo niższych o 3,4% przychodów netto ze sprzedaży odnotowanych rok do roku (jest: 111.264 tys. zł, było: 115.139 tys. zł). Jest to najlepszy w historii spółki wynik pierwszego półrocza wypracowany z działalności podstawowej (bez zdarzeń jednorazowych). Pozytywny wpływ na wynik miało obniżenie kosztów prowadzonej działalności oraz poprawa marży procentowej.

Podwojenie zysku brutto

Sukcesem spółki w I kwartale br. było podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów rok do roku. Mniejsze obroty wynikały głównie z niższej sprzedaży towarów zimowych. Pozytywny wpływ na wynik brutto w I kwartale br. miały następujące działania: poprawa rok do roku marży, zmniejszenie kosztów na porównywalnych sklepach oraz brak pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Istotne jest to, że w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży, jednocześnie zmniejszając r/r zapas magazynowy towarów zimowych.

W II kwartale br. na porównywalnych obrotach, spółka po raz pierwszy w swojej historii wypracowała zysk. Wprowadzona przez Zarząd zmiana polityki towarowej polegająca na zwiększeniu udziału całorocznego asortymentu w ogólnej sprzedaży wraz z ograniczaniem kosztów, m.in. poprzez optymalizację powierzchni salonów – przyniosła zamierzone efekty.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, największą dynamikę sprzedaży w I półroczu 2015 roku odnotowano w grupach towarowych: fitness trening, multisport tekstylia i obuwie sportowe. Dodatkowo, pozytywnie na półroczne wyniki spółki wpłynęły: (1) wzrost średniego paragonu wartościowo i ilościowo osiągnięty na sklepach (2) oraz rozwój kornerów tematycznych, dobrze ocenianych przez klientów.

Plan ekspansji

Sieć Intersport Polska S.A w I półroczu 2015 roku przedłużyła na dobrych warunkach finansowych umowy najmu lokali handlowych w Bytomiu (Centrum Handlowe Atrium Plejada) oraz w Poznaniu (Centrum Handlowe M1).

W lipcu br. spółka podpisała aneksy przedłużające umowy najmu lokali w Krakowie (Galeria Krakowska) oraz Katowicach (CC Silesia), oraz umowę na najem nowego salonu o powierzchni 758 mkw. w Centrum Handlowym „Zielone Arkady” w Bydgoszczy, którego uruchomienie planowane jest w IV kwartale 2015 roku.

Intersport Polska S.A. – to sieć wyspecjalizowanych sklepów sportowych, prowadząca działalność handlową w 36 salonach własnych, które zlokalizowane są w 23 największych miastach Polski. Spółka należy do międzynarodowej Grupy Intersport i posiada sublicencję na prowadzenie sprzedaży detalicznej pod tym szyldem na terenie Polski.

Reklama

Galeria Jurajska