SCF 2015 Fall Edition: 2 tygodnie do Forum

SCF 2015 Fall Edition

SCF 2015 Fall Edition

Pozostały zaledwie dwa tygodnie do jesiennej edycji Shopping Center Forum 2015. Na program złożą się targi i konferencja poświęcona najważniejszym wyzwaniom, przed którymi stoi obecnie branża centrów handlowych w Polsce. Pierwszą imprezą towarzyszącą Forum będzie Welcome Mixer w barze Velvet, który rozpocznie się już 15 września 2015 roku o godz. 19

Na liście partnerów jesiennej edycji Forum znajdują się firmy: Colliers, CBRE, Savills, Echo Investment, Impel Market Company, Galeria Słoneczna, PKP SA oraz Centrum Praskie Koneser.

Pierwsze kontakty biznesowe będzie można nawiązać już 15 września w klubie Miłość w Warszawie. Partnerem Welcome Mixer jest Galeria Słoneczna, Impel Market Company oraz łódzkie centrum handlowo-rozrywkowe Sukcesja.

Część merytoryczna SCF

Oficjalna część Forum rozpocznie się rejestracją w godzinach porannych 16 września w EXPO XXI. Głównym celem Forum jest networking, ale organizatorzy przygotowali także merytoryczną część na którą złożą się bloki tematyczne, prezentacje i panele dyskusyjne.

Pierwszy panel partnera Forum Grupy Savills będzie poświęcony najważniejszym czynnikom wzrostu oraz zagrożenia dla rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce. Przedstawiciele firmy poruszą tematy związane m.in. ze wzrastającymi kosztami utrzymania centrum, stagnacją na rynku najemców i problemem spadku odwiedzalności centrów handlowych. W dyskusji panelowej towarzyszącej wystąpieniu wezmą udział m.in.: Jarosław Tutaj, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, Savills (moderator), Przemysław Dwojak, dyrektor Customer Analitycs ans Sales Strategies, GfK Polonia oraz Michał Muc, dyrektor Działu Kompleksowego Zarządzania Nieruchomościami, Savills.

Przedstawiciele spółki CBRE zaprezentują najnowsze wnioski wynikające z Retail Destinations Poland 2015 – raportu na temat rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Podczas Forum uczestnicy zapoznają się z najnowszą publikacją CBRE w której zostaną omówione tendencje zmian popytu i podaży powierzchni handlowych w 8 aglomeracjach Polski, poziomy czynszu i warunki najmu oraz warunki inwestowania w obiekty handlowe.

– CBRE po raz kolejny ma przyjemność być partnerem merytorycznym Shopping Center Forum. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska nr 3.3, gdzie uczestnicy targów mogą spotkać się z przedstawicielami zintegrowanych linii biznesowych: Powierzchni Handlowych, Rynków Kapitałowych oraz Zarządzania Nieruchomościami, którzy przybliżą zakres usług i projekty, które reprezentuje CBRE – mówi redakcji Retailnet Beata Kokeli, Senior Director Działu Powierzchni Handlowych w CBRE.

Pierwszy dzień Forum to także prezentacje firmy JLL i Colliers. Przedstawiciele JLL opowiedzą zwyczajach zakupowych młodych klientów centrów handlowych, a eksperci Colliers o nowych funkcjach centrów handlowych.

– Aktualnie dominującym trendem jest wprowadzenie rozrywki i miejsc relaksu do obiektów handlowych. W ostatnim czasie na rynku odnotowano kilka dużych umów najmu z operatorami kinowymi. Dostrzegając potrzeby zmian, pojawiają się także kolejne, nowatorskie pomysły takie, jak parki rozrywki czy parki dla zwierząt przy obiektach handlowych. Pomysłów na pewno będzie jeszcze wiele, a wszystkie one mają na celu wyróżnienie się na tle pozostałych centrów – mówi Marta Cegielnik-Michalska, starszy specjalista w Dziale Powierzchni Handlowych Colliers International.

After Party i Partnerzy Forum

Zwieńczeniem Shopping Center Forum 2015 Fall Edition jak zwykle będzie After Party. Partnerem imprezy jest spółka Echo Investment. Posiadacze kart VIP będą bawić się w Klubie Miłość przy ul. Kredytowej w Warszawie.

Część merytoryczna drugiego dnia Forum obejmie bloki PKP, GFK Germany, Union Investment Real Estate GmbH oraz Social WiFi.

Przedstawiciele spółki PKP pokażą potencjał komercyjny dworców handlowych i podadzą przykłady udanej współpracy między PKP, a najemcami powierzchni handlowej na dworcach kolejowych.

Oprócz typowej oferty niezbędnej na dworcach, tj. kawiarnie, gastronomia, coraz częściej pojawiają się sklepy z modą (Gatta, Marylin, Clavier), kosmetykami naturalnymi (Yves Rocher, The Secret Soap Store), zabawkami (Toys- Box) czy usługami. Dzięki temu oferta dla pasażerów jest coraz bardziej urozmaicona. Nie tylko duże sieciowe firmy mają swoje lokale na terenie dworców. Wśród najemców pojawiają się również lokalne marki – dobrym przykładem może być Piekarnia Awitex w Krakowie czy kawiarnie Green Nero w Warszawie.

– Obecny stopień komercjalizacji na dworcach kolejowych nie odbiega od tego, który obserwujemy w znanych galeriach handlowych. Nasze obiekty stają się równie atrakcyjne, co potwierdza coraz częstsza obecność znanych, sieciowych marek – mówi Marta Zabłocka, dyrektor Departamentu Komercjalizacji Nieruchomości w PKP S.A.

Shopping Center Forum to największe w Europie Środkowo – Wschodniej spotkanie przedstawicieli branży nieruchomości handlowych: spotkanie najemców z deweloperami, inwestorami, instytucjami finansującymi oraz zarządcami nieruchomości komercyjnych.

Szczegółowe informacje o SCF, plan wystawy, program, listę uczestników i wystawców oraz aktualności można śledzić na stronie shoppingcenterforum.com

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016