Wiadomości SMS pomagają budować lojalność

Według danych opublikowanych przez firmę Mobit, nawet 50 proc. konsumentów dokonuje zakupu po otrzymaniu wiadomości SMS z kodem rabatowym na produkt. Kampanie SMS mają nawet 7-krotnie wyższą skuteczność niż email marketing.

Badania wskazują, że 90 proc. użytkowników, którzy biorą udział w programie lojalnościowym opierającym się na wiadomościach SMS wynosi z niego konkretną korzyść, co bezpośrednio przekłada się na zaangażowanie w markę.

– Decydując się na SMS-y można łatwo i relatywnie niskim kosztem prowadzić jedno- lub dwukierunkową komunikację – wskazuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl. – SMS-y pozwalają zarówno natychmiastowo poinformować dużą grupę osób o specjalnej ofercie lub rabacie, jak również przesłać spersonalizowany przekaz do konkretnego uczestnika.

Nie tylko rabaty

Jego zdaniem krótkie wiadomość SMS mogą służyć nie tylko wysyłaniu rabatów i informowaniu o podwyżkach, ale także bieżącej obsłudze klienta. W wypadku zamówień realizowanych kanałem online dobrym pomysłem jest informowanie klientów o zmianach statustu zamówienia, takich (w realizacji, wysłana, w doręczeniu). Uczestnicy programów lojalnościowych mogą być informowani na temat zebranej ilości punktów lub ich ilości potrzebnej do odebrania interesującej ich nagrody.

– Wprowadzając SMS-y do programów lojalnościowych warto również rozważyć komunikację dwukierunkową, na którą pozwala np. short code. Dzięki niemu uczestnicy programów, wysyłając określoną wiadomość na krótki 4-cyfrowy numer, mogą np. samodzielnie sprawdzić swój status w programie, liczbę zgromadzonych punktów czy termin ich wykorzystania – mówi Daniel Zawiliński.

Sięgać poza internet

Wiadomości SMS są także skutecznym sposobem dotarcia do konsumentów, którzy nie posiadają smartfonów, przez co są poza zasięgiem aplikacji mobilnych.

-Zaletami wiadomości SMS jest ich uniwersalność i prostota użytkowania – wskazuje Daniel Zawiliński – nie potrzebujemy do tego połączenia z internetem, a sam komunikat trafia w jednej chwili, bezpośrednio do zainteresowanego odbiorcy. Słabą stroną jest długość komunikatu. Jedna standardowa wiadomość to 160 siedmiobitowych znaków. W świecie zalewania masą informacji takie ograniczenie może przynieść korzyści. Odbiorca otrzymuje konkretny, zwięzły przekaz – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl