Big data i rozwiązania szyte na miarę przyszłością e-commerce

Wszystko wskazuje na to, że w 2016 roku w branży e-commerce zadzieje się wiele, a wartość rynku oraz ilość firm biorących w nich udział znacząco wzrośnie – pisze Tomasz Jabłoński, CEO Qpony.pl.

Po pierwsze mobile odnotuje wysoki udział w handlu. Smartfony i tablety są dla dzisiejszego użytkownika niezastąpione w codziennej komunikacji, poszukiwaniu informacji i coraz częściej w zakupach. W tym roku jeszcze prężniej będą rozwijały się sklepy internetowe w wersji mobilnej, a m-commerce na dobre wejdzie do naszych słowników.

Retargeting zyskuje na znaczeniu

Co za tym idzie, na dobre uaktywni się kolejny trend, jakim będzie retargeting. Indywidualne podejście do użytkownika to coś, co nie będzie już tylko jedną z wielu możliwości, ale koniecznością. Podążanie za nim z reklamami, które są skierowane bezpośrednio do niego i przystosowane do jego potrzeb zakupowych, przyniesie o wiele lepsze skutki niż ich generalizacja. W związku z tym na wadze zyska reklama natywna. Użytkownicy są już coraz bardziej uodpornieni na nachalność ze stron firm i reklamodawców. W tym roku reklama, która “wtapia się w tło” i tworzy z nim spójną całość zawojuje rynkiem.

Oprócz tego, ważne będą aspekty estetyczne, a więc design sklepów i platform internetowych – zarówno w wersjach webowych, jak i mobilnych – a także łatwa nawigacja. Co ciekawe, dzięki wykorzystaniu nowych technologii, powoli będzie zacierać się granica między sprzedażą online i offline. Wszystko to będzie sprowadzało się do działania w kierunku omnichannel, multichannel czy crosschannel – w zależności od branży, w której zajmuje się miejsce.

Beacony, WiFi, smart RFID

Dlatego w e-commerce ważna będzie kompleksowość i umiejętne łączenie różnych form promocji, sprzedaży, jak również rozmaitych technologii. Niewykluczone, że beacony będą wzajemnie uzupełniały się z WiFi lub smart RFID, a płatności mobilne przy użyciu smartwatcha przestaną kogokolwiek dziwić. Jednak największym trendem 2016  będzie szukanie rozwiązań szytych na miarę – zarówno firm, jak i użytkowników – i przynoszących bardzo wymierne korzyści, które będą bazowały na mądrej analityce zebranych danych.

Tomasz Jabłoński jest CEO w spółce Qpony.pl

Qpony.pl to najpopularniejsza zniżkowa aplikacja mobilna w Polsce. Dostępna jest na wszystkich platformach (Android, iOs, WindowsPhone). W aplikacji znajduje się już ponad 600 firm, a codziennie dołączają nowe – w tym największe światowe marki – Multikino, Ikea, KFC, H&M, Douglas, Subway czy Burger King.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl