Triumf Facebooka w ostatnim kwartale 2015. Mobile motorem wzrostu

Facebook ogłosił, że w ostatnim kwartale 2015 roku osiągnął przychód 17,93 mld dolarów, co oznacza wzrost o 44 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, informuje portal ecommercetimes.com.

– Rok 2015 był świetny dla Facebooka – skomentował informację Mark Zuckerberg, prezes firmy. – Nasza społeczność rosła, a biznes się umacniał.

W górę na smartfonach

Swój sukces portal zawdzięcza przede wszystkim swojej strategii mobilnej. Przychód z reklam mobilnych odpowiadał za około 80 proc. przychodu ze wszystkich reklam. Dla porównania w ostatnim kwartale 2014 roku przychód z kanału mobile wyniósł 69 procent.

Tak dobre wyniki pozwoliła wypracować przede wszystkim wysokiej jakości aplikacja mobilna, którą firma kilka razy poprawiała. Według Jupiter Research ponad 90 proc. użytkowników Facebooka – 1,4 mld osób miesięcznie – korzysta z portalu przy użyciu swojego urządzenia mobilnego.

Mobile podzielone

– Facebook szukał wielu sposobów na skuteczniejsze dotarcie do swoich odbiorców, z różnym skutkiem. Jednak najwyraźniej kanał mobile poskutkował – uważa Greg Sterling, wiceprezes do spraw badań i strategii w Local Search Association. – Trzeba także uczciwie przyznać, że firma włożyła wiele wysiłku w dopracowywanie swojego produktu w wersji mobilnej.

Rynek reklamy mobilnej jest w tej chwili niemal równo podzielony między Google i Facebooka. – Firmy ze sobą bezpośrednio konkurują i doskonale o tym wiedzą – podkreśla Greg Sterling. – W tej chwili nikt nie jest w stanie rzucić im wyzwania. Ani Microsoft, ani Snapchat.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl