Kołobrzeg i Zielona Góra to kolejne miasta w których pojawią się Karuzele.
Rozpoczął się proces komercjalizacji kolejnych projektów pod nazwą Karuzela. Pierwszy z nich to galeria handlowa ze sklepem „zrób to sam” w Kołobrzegu o powierzchni GLA około 30 tys. mkw.
Drugi z projektów to realizacja dużego parku handlowego obok istniejących sklepów Auchan i Leroy Merlin w Zielonej Górze o powierzchni GLA około 26 tys. mkw.
– Kołobrzeg to chyba ostatnie miasto 50-cio tysięczne bez nowoczesnego centrum handlowego gdy tymczasem siła nabywcza mieszkańców, niskie bezrobocie i dodatnia migracja ludności pozycjonują to miasto znacznie wyżej niż wynika to tylko z jego wielkości. Zielona Góra natomiast to prawdziwa perełka wśród miast z przedziału 100-200 tys. mieszkańców. Rozwój branży nowoczesnych technologii i sprzedaży internetowej nominuje to miasto do nazwy polskiej „Krzemowej Doliny” z wysokopłatnymi miejscami pracy w branży informatycznej – mówi Grzegorz Pękalski z Retail Concept, firmy, która odpowiedzialna jest za komercjalizację projektów.
Obecnie działa już 6 obiektów w Polce pod nazwą Karuzela – w Biskupcu, Wodzisławiu Śląskim, Turku, Lublińcu, Gołdapi i Mrągowie. Otwarcie siódmej Karuzeli nastąpi 17 maja tego roku we Wrześni, a projekty w Wodzisławiu i Turku będą rozbudowane. W zależności od lokalnych potrzeb Karuzele są realizowane w postaci parków handlowych lub galerii.