Gdyńskie centrum handlowe w formacie new tech

Mayland Real Estate stawia na nowe technologie. W swoim flagowym obiekcie, czyli gdyńskiej Rivierze, firma zainstalowała system analizowania ruchu klientów

System zastosowano po raz pierwszy w Europie. Obejmuje cały budynek, w tym również parkingi. Daje to nowe możliwości efektywnego zarządzania obiektem, dzięki monitorowaniu w czasie rzeczywistym zachowań klientów. Umożliwia to pomiar skuteczności działań promocyjnych, ocenę wzajemnych korzyści najemców wynikających z tworzenia spójnej oferty dla określonych segmentów konsumenckich, a w dalszej perspektywie efektywnego zarządzania ofertą centrum i budowania odpowiadającej jej bazy konsumentów. Dla osób odwiedzających centrum dostępna jest nawigacja ułatwiająca poruszanie się po obiekcie, podobnie jak w nawigacji w samochodzie.

Wielodotykowe infokioski

W Rivierze Mayland zainstalował także infokioski z nowoczesnym, wielodotykowym, intuicyjnym interfejsem użytkownika, trójwymiarowym modelem centrum i jego otoczenia, dzięki czemu łatwo odnaleźć sklepy, ich oferty, a także aktualny rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Oprócz funkcji informacyjnych serwują one kontekstowy kontent reklamowy uzależniony od poszukiwanych treści i płci osoby, która korzysta z kiosku. Te rozwiązania wdrożone przed trzema laty były nowością, a obecnie stają się standardem wdrażanym w innych centrach.

W Serenadzie Mayland planuje także zainstalowanie systemu, który będzie analizował ruch klientów centrum. Testowane są nowe, wprowadzane obecnie do produkcji, technologie umożliwiające zwiększenie dokładności lokalizacji. Również w zakresie praktycznych aplikacji Mayland na bieżąco współpracuje ze światowymi liderami w tej dziedzinie. Podjął współpracę z najemcami zainteresowanymi zastosowaniem tej technologii wewnątrz swoich sklepów. Innowacje nie ominą też infokiosków i innych urządzeń interaktywnych wewnątrz centrum. Mayland zamierza głębiej integrować infrastrukturę centrum z urządzeniami mobilnymi klientów, tak by klient z łatwością mógł korzystać z urządzeń, które w danej chwili są dla niego najbardziej wygodne. Szybka sieć WiFi jest obecnie koniecznością, którą nowe centrum zagwarantuje, a wykorzystanie urządzeń klientów z jednej strony ułatwia z nimi kontakt – bo jest on realizowany poprzez ich osobiste smartfony, a z drugiej strony łatwo obsłużyć dużą falę użytkowników przy ograniczonej liczbie urządzeń zainstalowanych w centrum.

Spersonalizowany kontent

Infokioski stanowią obecnie wizytówkę centrum i jest to jeden z pierwszych silnie angażujących elementów, na który klienci zwracają uwagę chwilę po wejściu do centrum. Stąd też opracowywany jest nowy interfejs użytkownika, jeszcze bardziej przyjazny niż dotychczas, angażujący zarówno dzięki funkcjonalności jak i estetyce. Oprócz podstawowych funkcji informacyjnych dotyczących najemców, infrastruktury i udogodnień centrum, koncentruje się na elementach, którymi użytkownicy są najbardziej zainteresowani, czyli jak najszerszą prezentacją oferty handlowej, a zwłaszcza promocyjnej, pomoc w parkowaniu na wielopoziomowym parkingu i odnalezieniu swojego samochodu, a także zamawianie posiłków na foodcourcie, czy obsługa płatności.

W przypadku Serenady sąsiadującej z dużym klastrem biurowym będzie to istotny element przyciągający dodatkowych klientów do centrum. Elementem uzupełniającym powyższe rozwiązania będą ekrany Digital Signage, co samo w sobie jest standardem, natomiast powiązanie ich wspólnym systemem zarządzania kontentem, dzielonym z wszelkimi innymi kanałami komunikacji elektronicznej, umożliwi prowadzenie spójnej i dynamicznej komunikacji centrum z klientami. Przenikanie się świata rzeczywistego z wirtualnym, sprzedaży tradycyjnej z e-commerce, a zwłaszcza mobilnym m-commerce jest codziennym doświadczeniem klientów odwiedzających centra handlowe. Rola dewelopera nie powinna się ograniczać jedynie do budowania fizycznej przestrzeni przyjaznej dla najemców i odwiedzających, ale obejmować także współczesną infrastrukturę niezbędną do efektywnej komunikacji handlowców z ich klientami.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.