Grupa Gino Rossi wyznacza sobie ambitne cele w e-commerce

Grupa Gino Rossi, zarządzająca sieciami sprzedaży obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, zamierza realizować nawet 25 proc. ogółu przychodów poprzez kanał e-commerce.

W I półroczu 2016 roku Grupa zanotowała 133 mln zł przychodów. EBITDA w I półroczu 2016 wzrosła o 9 proc. w ujęciu rok do roku, do 9,6 mln złotych. Spółka zakończyła ten okres zyskiem netto na poziomie 3,4 mln zł, co oznacza wzrost o 72 proc. rok do roku. Duża w tym zasługa kanału e-commerce.

Udział e-commerce będzie wzrastał

Jeszcze w 2015 roku sektor e-commerce generował ok. 5 proc. sprzedaży sieci Gino Rossi. W przypadku marki Simple było to ok. 13 procent. Aktualnie udziały te wynoszą odpowiednio około 9 proc. i około 15 procent. Bartłomiej German, E-commerce Manager w Simple Creative Products, zapowiada, że to nie koniec wzrostów.

– Sklepy internetowe charakteryzują się największą dynamiką wzrostu pośród wszystkich kanałów sprzedaży. Biorąc pod uwagę aktualne wzrosty, prognozy na przyszłość są obiecujące. Szacujemy, że docelowo udział kanału e-commerce w sprzedaży marki Simple (bez komponentów) może wynosić około 25 proc., a w Gino Rossi ponad 15 procent – mówi w rozmowie z Evigo.pl Bartłomiej German.

Ekspansja online i offline

W pierwszym półroczu Spółka uruchomiła sklepy internetowe w Czechach i na Słowacji, wkrótce nastąpi to w krajach nadbałtyckich. – Sklep internetowy w litewskiej wersji językowej ruszy w ciągu najbliższych tygodni. Generalnie nasze sklepy internetowe umożliwiają wysyłkę do całej UE, natomiast pod niektóre kraje mamy stworzone dedykowane wersje językowe, na przykład czeską i słowacką.  Stanowią one świetne uzupełnienie stacjonarnej sieci sprzedaży – wyjaśnia Bartłomiej German.

Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje obecnie około 90 salonów stacjonarnych w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja). Sieć sprzedaży Simple Creative Products obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce i za granicą.  – W tym roku w Polsce w sieci Gino Rossi i Simple planujemy otwarcie łącznie ok. 800-900 mkw. dodatkowej powierzchni. Na rynkach zagranicznych spółka chce otworzyć ok. 2 sklepów Simple i 3-4 Gino Rossi – wyjaśnia Tomasz Malicki, prezes spółki Gino Rossi.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.