LPP zamierza zwielokrotnić przychody z e-commerce

Salon Reserved w CH Złote Tarasy w Warszawie. Źródło LPP, Fot: Michał Zaranek.

Do 2020 roku segment e-commerce ma stanowić około 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy LPP.

– W I półroczu 2016 roku przychody z e-commerce stanowiły około 2,7 proc. przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego, przedstawionego przez LPP, przez pierwsze 6 miesięcy bieżącego roku sprzedaż internetowa wygenerowała ponad 60 mln złotych. To stanowi 2,7 proc. sprzedaży Grupy i 4,3 proc. przychodów generowanych w Polsce.

– Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy – dodaje Lutkiewicz.

Ekspansja LPP na rynku e-commerce

Na rynku polskim, który generuje ponad 90 proc. sprzedaży internetowej, działają e-sklepy wszystkich 6 marek (Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay) wchodzących w skład Grupy LPP. Poza tym firma prowadzi sprzedaż e-commerce marki Reserved na 6 zagranicznych rynkach.

– Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Jak poinformowało nas biuro prasowe LPP, firma stale usprawniana także mobilne platformy sprzedażowe. Chodzi o łatwiejszą nawigację i jakość prezentacji produktów. LPP rozwija również logistykę dostaw (szybsza dostawa, dogodne warunki zwrotów).

Co więcej, LPP konsekwentnie inwestuje w zaplecze e-commerce. W ciągu roku zatrudnienie w tym obszarze wzrosło dwukrotnie. Obecnie pracuje w nim około 80 osób.

LPP SA, spółka notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.Firma posiada sieć ponad 1,6 tys. sklepów i tworzy miejsca pracy dla 20 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY