AB Tasty: wiadomości push mogą poprawić przychody o 15 proc.

Impulsem do rozpoczęcia testów powinien być sygnał, że coś na stronie nie działa jak powinno, na przykład klienci masowo porzucają koszyki – uważa Paweł Tomaszewski, Dyrektor Techniczny AB Tasty.

Jak się przygotować do testów A/B?

Paweł Tomaszewski: Najważniejszym pytaniem jest „kiedy testować”. Problem w tym, że nie wszyscy rozumieją, istotę testów A/B.

Impulsem do rozpoczęcia testów powinien być sygnał, że coś na stronie nie działa jak powinno, na przykład klienci masowo porzucają koszyki. Dlaczego? Cena jest niewyraźna? Klient się gubi? Dopiero, gdy uda się opracować możliwe rozwiązania, należy za pomocą testu A/B sprawdzić, które z nich najlepiej się sprawdza.

Czym rozwiązanie AB Tasty różni się od innych, popularnych rozwiązań?

Jest wiele elementów, które wyróżnia AB Tasty na rynku. Podstawową zaletą naszej platformy jest jej prostota jeśli chodzi o wdrożenie, jak i przeprowadzanie testów i analizę danych. Wszystko w celu zyskania na czasie i uniezależnienia zespołu marketingowców od działu IT.

Jesteśmy również jedyną firmą na rynku która posiada tak rozbudowaną bibliotekę widgetów angażujących użytkownika na stronie w postaci wiadomości push na przykład.

Korzystamy z algorytmu, który umożliwia nam pozyskiwanie danych i ich analizę w czasie rzeczywistym, a także dynamiczny przydział ruchu. Jest to funkcjonalność, która aktywnie poszukuje najlepszej wersji strony i automatycznie przekierowuje do niej ruch, co oczywiście wiąże się z maksymalizacją konwersji i minimalizacją ryzyka. Oznacza to, że jeśli spośród 5 testowanych wersji jedna konkretna konwertuje znacznie słabiej, system sam ją odcina, by ewentualne konwersje nie były utracone w trakcie przeprowadzania badania. Jest to wielkie ułatwienie dla marketingowców, którzy wyjeżdżając na wakacje, nie muszą już wyłączać swoich testów.

W tej chwili mamy w naszych bazach przetestowanych ponad 4 miliardy użytkowników, każdego dnia 12 milionów nowych internautów. Nasz największy test miał 18 milionów internautów. Klienci wysyłają nam coraz więcej informacji. To solidna baza, by automatyzować optymalizację.

Jakie konkretnie efekty potraficie zapewnić?

Francuska firma Princesse Tam Tam jest jedną z wiodących marek bieliźniarskich wśród kobiet w wieku 30-40 lat. Głównym elementem ich promocji były oferty w stylu „kupujesz 2 produkty, trzeci dostajesz za darmo.

W sklepie stacjonarnym było to proste, ekspedientka mówiła, że wystarczy dodać jeden produkt danej kategorii, aby uzyskać kolejny, darmowy. W internecie okazało się to skomplikowane. Dzięki zastosowaniu AB Tasty możliwe stało się wyświetlanie wiadomości Push użytkownikom, którzy dodawali do koszyka konkretne produkty, dzięki czemu doskonale wiedzieli, jakie produkty muszą jeszcze kupić, by skorzystać z promocji. Takie wiadomości zwiększyły udział prowadzonej promocji w przychodach online o 15 procent.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.