Zalando przy współpracy z Google łączy sztuczną inteligencję oraz modę

„Muze” to projekt opierający się na połączeniu sztucznej inteligencji oraz mody. W tym eksperymencie Zalando oraz zLabels połączyły siły razem z Google i wykorzystały systemy samouczące się do stworzenia wirtualnych projektów modowych. Specjalna maszyna projektująca została zaprogramowana tak, aby przetwarzać odpowiedzi człowieka w wirtualne projekty 3D.

– Podejmowanie ryzyka oraz przekraczanie granic było naszą filozofią już od momentu powstania Zalando. W „All about Z”, cyfrowym magazynie Zalando, zebraliśmy wszystkie innowacyjne pomysły i projekty, które z pewnością zaskoczą naszych klientów. Jako stale rozwijająca się firma, chcieliśmy pokazać nieustanne dążenia do innowacyjności, kreatywność oraz ciężką pracę, jaką wykonujemy w Zalando – komentuje Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.

Projekt Muze, czyli efekt współpracy z Google

Zaprezentowany 2 września podczas Bread&Butter “Projekt Muze” to efekt współpracy Zalando i Google. W partnerstwie ze studiem cyfrowym Stinkdigital, powstała specjalna maszyna projektująca, która wykorzystuje sieć neuronową wypracowaną na podstawie preferencji ponad 600 modowych „trendsetterów”. Maszyna działa na podstawie mechanizmu samouczącego się, zaprogramowanego tak, aby rozróżniać zdefiniowane przez nich style na podstawie takich parametrów jak: muzyka, kolor, wzór czy emocje. Te wyniki, razem z danymi zaczerpniętymi z raportów Google Trends oraz szeroką wiedzą Zalando na temat mody oraz bieżących trendów, stworzyły podstawę do nowego modowego eksperymentu. Silne zaplecze technologiczne wraz z możliwościami zLabels w tworzeniu niesamowitych projektów cyfrowych sprawiają, że „Projekt Muze” jest naprawdę wyjątkowy.

– Celem tego projektu jest łączenie ludzi i mody nowymi kanałami, dzięki wiedzy na temat mody, jaką posiada Zalando, technologiom, jakimi dysponuje Google, nowym kreatywnym narzędziom oraz użytkownikom, którzy znajdują się w samym sercu procesu kreatywnego. Dzięki „Projekt Muze” można stworzyć swój indywidualny projekt modowy w 3D poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć prostych pytań na stronie internetowej projektu. Następnie maszyna projektująca przekształca je w projekt dedykowany pod indywidualne preferencje. “Projekt Muze” jest pionierskim eksperymentem, który wykorzystując mechanizm samouczący się, pozwala konsumentom na bycie tytułową “muzą” – mówi Evigo Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager Poland & United Kingdom, Zalando.

Trendscouting by Zalando

Zaladno, aby wyjść na przeciw oczekiwaniom swoich klientów, stosuje również inne zabiegi. Jednym z nich jest trendscouting, czyli przewidywanie trendów w e-commerce. To nieodzowny element prowadzenia internetowego biznesu. Przewidywanie trendów z 18-miesięcznym wyprzedzeniem jest możliwe m.in. dzięki monitoringowi zmian w kulturze, technologii oraz w designie. Zalando, dzięki prowadzonym na bieżąco analizom „trendscouting” już obecnie sprawdza, co będzie noszone na polskich ulicach w 2017 roku.

Trendscouting to przewidywanie nadchodzących trendów na podstawie badań i obserwacji przede wszystkim kultury i technologii. Okazuje się, że zarówno przemysł muzyczny, jak i sztuka mają bardzo duży wpływ na kierunek, w którym podąża moda. Łowcy trendów w Zalando obserwują dodatkowo popularne blogi, magazyny, odwiedzają targi i konferencje modowe, obserwują asortyment sklepów w różnych zakątkach świata oraz to, co dzieje się w modzie ulicznej. Pozwala im to dokładnie poznać wyznaczniki panujących trendów i przewidzieć jak mogą się one zmieniać się w najbliższym czasie.

Zalando jest wiodącą platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajdują się zarówno marki znane na całym świecie, jak i produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich. Sieć logistyczna obejmująca trzy centra logistyczne pozwala na efektywną obsługę naszych klientów w całej Europie.

Adresy internetowe Zalando każdego miesiąca generują około 160 milionów odsłon, a w drugim kwartale 2016 roku 65 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 18,8 miliona aktywnych klientów na koniec kwartału.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.