Bilot: rewolucja IT w retailu

Rozwiązania IT w ostatnich latach przechodziły transformację. Wcześniej były zrozumiałe tylko dla nielicznych, z tytułem naukowym doktora informatyki. Obecnie są przyjazne biznesowi.

Dziś CIO oraz CDO – Chief Digital Officer jest już naturalnym partnerem zarządów przy rozmowach o wprowadzaniu zmian organizacyjnych, oferty, strategii. Można powiedzieć, że mają biura na tym samym piętrze.

Ludzkość generuje ogromne ilości danych i gromadzi je w firmach, mediach społecznościowych oraz innych miejscach, które są im tylko znane. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość wymaga od firm, sieci handlowych, hurtowników obecności online, stosowania rozwiazań mobilnych, bycia efektywniejszymi niż kiedykolwiek dotąd.

Platformy Big Data są również niezastąpionym narzędziem do gromadzenia i obróbki danych w czasie rzeczywistym, które wspierają procesy decyzyjne, gromadzenia wiedzy na temat zachowań i innych ważnych wskaźników.

Bez litości dla śpiochów

Nowa rzeczywistość bywa bezlitosna wobec technologicznych śpiochów. Budujące jest, że liderzy rynku, dostawcy technologii hybris/SAP odrabiają lekcje regularnie, inwestują w R&D i mają rozwiązania biznesowe wspierające procesy Customer Engagement & Commerce.

Liderzy w swoich branżach dzięki tym rozwiązaniom z sukcesem budują zaangażowanie klienta, wykorzystując hybris Commerce, CRM w chmurze (SAP hybris Cloud for Customer) oraz SAP HANA. Rozwiązania te, zintegrowane z różnymi innymi systemami działającymi w firmie, zapewniają połączenie marketingu, sprzedaży, handlu, obsługi klienta i kanałów społecznościowych, umożliwiając pracownikom prowadzenie efektywnych, spersonalizowanych interakcji z klientem. Planowanie inwestycji w tego typu narzędzia to przede wszystkim inwestycja w projekt integracyjny. To wspaniała biznesowa podróż oparta na doświadczeniu zebranym podczas projektów na dojrzałych rynkach.

Full Stack dla budowy zaangażowania i sprzedaży

Omnichannel rozwija się w szybkim tempie, odpowiadając na potrzebę komunikowania się z klientem we wszystkich kanałach i punktach styku (Touchpoints). Bilot dostarcza wszystkie warstwy dla rozwiązań CEC – od frontendu, programowania backend, bazy danych. Full Stack zapewnia pewność poprawnego działania całej platformy i przyczynia się do sprawności działania organizacji na rynku – a właśnie to, naszym zdaniem, przyczyni się do osiągania celów sprzedażowych.

Ta grupa rozwiązań pozwala na prowadzenie działań marketingowych w sposób zautomatyzowany i na dużą skalę. Celem jest tutaj takie wyselekcjonowanie potencjalnego klienta, aby uzyskać ostatecznie jak najlepszy współczynnik konwersji. Narzędzia marketing automation powinny dostarczyć bezpośrednie leady lub budować przywiązanie do marki – zależnie od naszych celów. Generowane leady mogą trafiać do systemu CRM, w którym następuje dystrybucja do handlowca i próba konwersji.

Często istotnym elementem jest również lead nurturing mający na celu systematyczne dostosowywanie oferty do potrzeb rynku, badając jego potrzeby i reakcje. Takie płynne podejście pozwala na nadążanie za szybko zmieniającymi się potrzebami klientów i ich sposobem kupowania, a często również na wyprzedzenie konkurencji. Pozwala to również na dostarczenie siłom sprzedażowym najwyższej jakości leadów.

Autorem materiału jest Mariusz Papiernik, dyrektor zarządzający Bilot w Polsce. Pełna wersja materiału zostanie opublikowana w nadchodzącym Omnichannel Retailing Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.