Premiera raportu „Na targ i do supermarketu” podczas SCF 2016

Katarzyna Michnikowska, Colliers

Jakie są doświadczenia europejskie w zakresie sprzedaży artykułów spożywczych w centrach handlowych? Czy podobnych form można oczekiwać w Polsce? Jakie zmiany w sprzedaży artykułów spożywczych w centrach handlowych wprowadzają najemcy ? Jakie skutki przynosić będą zaobserwowane trendy konsumenckie?

Colliers International zaprasza na premierę nowego raportu Colliers International „Na targ i do supermarketu. Zmiany w sektorze spożywczym w centrach handlowych”, która odbędzie się 21 września o godz. 11.00, w trakcie targów Shopping Center Forum 2016 Fall Edition.

Detaliczny rynek spożywczy w Polsce to zgodnie z danymi GUS ok. 140 tys. sklepów stacjonarnych, które co roku generują obroty rzędu 240 mld zł. Ważną grupę sklepów stanowią hiper i supermarkety, dyskonty oraz małe sieciowe sklepy spożywcze. W Polsce jednak wciąż działa ok. 80 tys. przedsięwzięć indywidualnych, a także ponad 2,2 tys. bazarów i targowisk, cieszących się niesłabnącą popularnością, szczególnie w mniejszych miastach.

Stosunkowo nowym, ale szybko rosnącym kanałem sprzedaży detalicznej w Polsce jest sprzedaż internetowa art. spożywczych prowadzona zarówno przez sieci hiper i supermarketów jak i sklepy działające jedynie w internecie. Nie można zapomnieć o tym, że artykuły spożywcze sprzedawane są także przez sieci prowadzące swoją podstawową działalność w innych sektorach niż spożywczy. W dużych miastach obserwujemy „drugie życie” targowisk w postaci bio-bazarów, targów specjalistycznych czy targów śniadaniowych oraz spółdzielni, kooperatyw i grup zakupowych. Formy te, marginalne w skali rynku, kreują jednak nowe trendy i zmieniają zwyczaje zakupowe konsumentów.

– Będziemy mówić o zmianach jakie zachodzą w handlu artykułami spożywczymi w centrach handlowych. Wyniki badań konsumenckich firmy Millward Brown skonfrontowane zostaną z opiniami praktyków rynku i ekspertów z branży spożywczej. Zarysujemy kierunki w jakich zmieniać się będzie handel art. spożywczymi w centrach handlowych w przyszłości – mówi dla Retailnet Katarzyna Michnikowska, Senior Analyst, Dział Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Prezentację pt. „Na targ i do supermarketu” podczas SCF 2016  poprowadzi Katarzyna Michnikowska, Senior Analyst, Dział Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International oraz Anna Dyjas-Pokorska, New Business Director, MillwardBrown.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY