Rozwój w Niemczech strategicznym celem marki Esotiq

W 2015 roku przychody sklepu internetowego marki Esotiq w Polsce wyniosły 1,4 mln złotych. Było to o 136 proc. więcej niż rok wcześniej. Teraz znana marka bieliźniarska chce zaistnieć na rynku niemieckim.

– Będąc krajowym liderem mamy także ambicję stać się topową marką na innych rynkach europejskich. Rozwój w Niemczech to obecnie jeden z najważniejszych dla nas celów – mówi Maciej Orlikowski, e-commerce manager w Esotiq.

Dodaje, że w tym celu Esotiq nawiązał współpracę z firmą Sofort, która oferuje jedną z najbardziej popularnych metod płatności internetowych u naszych zachodnich sąsiadów.

ROZWÓJ W MODELU OMNICHANNEL

Grupa Esotiq & Henderson zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. Na koniec 2015 roku grupa posiadała w Polsce 250 salonów z bielizną i kosmetykami marki Esotiq (207 franczyzowych i 43 własne) oraz 17 odzieżowych nowej marki FemeStage Eva Minge (15 własnych, 2 franczyzowe). Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły w ubiegłym roku o 10 proc., ze 109,6 do 120,6 mln złotych.

– Wiemy, że rynek e-commerce jest do zagospodarowania w zdecydowanie szerszym zakresie. Dlatego sklepy internetowe naszych marek są już tłumaczone na język ukraiński, rosyjski i rumuński. Tam, gdzie otworzymy sklepy stacjonarne, powstaną również internetowe. Sklepy internetowe służą nam również jako narzędzie marketingowe oraz do pozyskiwania nowych klientek. Pomagają nam również budować ich lojalność. Prowadzimy dwa programy lojalnościowe: Esotiq Club i Femestage Pass. W Esotiq Club mamy już 460 tys., aktywnych uczestniczek, a w Femestage Pass ponad 16 tys. – mówił w wywiadzie udzielonym redakcji Evigo Adam Skrzypek, prezes spółki Esotiq & Henderson.

BUDOWANIE LOJALNOŚCI W OBU KANAŁACH SPRZEDAŻY

W obu kanałach sprzedaży – detalicznym i internetowym – spółce przybywa lojalnych klientek. W 2015 r. liczba uczestniczek programu Esotiq Club, który działa od 2011 r., wzrosła o ponad 50 proc.

– Budowanie lojalności, akcje promocyjne, wprowadzanie nowych linii produktowych takich jak homewear i kosmetyki pozwalają nam zwiększyć skuteczność sprzedaży. Wartość średniego paragonu wzrosła o 4,2 proc. To nasz sposób na spadek odwiedzalności centrów handlowych – podsumowuje prezes Esotiq & Henderson.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.