Bytom poszerza sieć stacjonarną i liczy na wzrost obrotów w e-commerce

Spółka Bytom, oferująca modę męską, konsekwentnie rozwija sprzedaż w modelu omnichannel. Celem na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów o łącznej powierzchni 15 tys. mkw., oraz znaczący wzrost udziałów segmentu e-commerce w ogólnych przychodach spółki.

Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw. (z tego tytułu spółka szacuje wzrost powierzchni o 2,9 tys. mkw.), jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością (powiększenie o łącznie 1,8 tys. mkw.). Średnia powierzchnia sklepu na koniec roku 2018 będzie wynosiła ok 125 mkw.

Na koniec czerwca 2016 roku spółka Bytom S.A. posiadała 99 sklepów pod marka Bytom o powierzchni 10,83 tys. mkw., natomiast rok wcześniej było to 86 sklepów o powierzchni 8,82 mkw.

10 proc. z e-commerce

Równolegle spółka zamierza rozwijać sprzedaż w kanale e-commerce. W ubiegłym roku przychody z tytułu sprzedaży w sklepie internetowym wzrosły blisko dwukrotnie w stosunku do roku 2014 i wyniosły poniżej 6 mln złotych. To mniej niż 5 proc. ogółu przychodów spółki. Celem jest zwiększenie udziału tego kanału sprzedaży do 10 proc. obrotów.

Odbiór internetowych zakupów możliwy jest w Paczkomatach InPost, albo za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Przy zamówieniach powyżej 250 złotych, dostawa w obu przypadkach jest darmowa.

Na początku 2014 roku firma uruchomiła także usługę click&collect, czyli możliwość samodzielnego odbioru e-zakupów w jednym z salonów stacjonarnych sieci. Obecnie jednak usługa ta jest niedostępna aż do odwołania.

Zwrot ubrań zakupionych w e-sklepie możliwy jest na dwa sposoby: można pobrać ze strony internetowej formularz zwrotu lub wymiany, dołączyć do niego paragon zakupu i wysłać przesyłkę pod wskazany adres. Koszty w tym wypadku ponosi konsument. Klient może również dokonać zwrotu towaru w dowolnym sklepie firmowym Bytom.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.