AB Tasty: należy traktować klientów indywidualnie

Jedną z najgroźniejszych pokus dla biznesu jest postrzeganie swoich klientów jako jednolitej grupy.

Obecnie najskuteczniejszym sposobem walki o klienta jest dbanie, by czuł się wyjątkowo. A podstawowym narzędziem, które to umożliwia jest personalizacja.

Pierwszym krokiem do personalizacji jest zwracanie się do klienta po imieniu. Sklepy, zarówno internetowe jak i stacjonarne, mają dużą wiedzę na temat swoich klientów – pozyskują ją zarówno dzięki historii zamówień jak i programom lojalnościowym. Warto tę wiedzę wykorzystywać w praktyce.

Strategia segmentacji

Klienci oczekują, że będą otrzymywać treść przydatną i opracowaną z myślą o nich. Nie ma sensu wysyłać nastoletnim klientkom informacji o nowej linii krawatów. Szansa, że ta treść ją zainteresuje jest bardzo nikła. Konsumentów już nie pociągają jednostronne informacje marketingowe. Oczekują, że będą mogli odpowiadać i wysyłać informację zwrotną. Nic tak skutecznie nie buduje poczucia wartości, jak liczenie się z czyjąś opinią.

Kluczem do przygotowywania spersonalizowanego komunikatu jest odpowiednie posegmentowanie odbiorców i zdecydowanie, który z wyodrębnionych segmentów powinien być odbiorcą komunikatu. Dzięki nowoczesnym narzędziom (na przykład tym oferowanym przez AB Tasty) można dzielić odbiorców na segmenty przy użyciu ponad 100 kryteriów, między innymi jego zachowania, zwyczajów zakupowych czy urządzenia, z którego korzysta.

Odciążyć IT

Obecnie coraz istotniejsze jest odciążanie działów IT poprzez stosowane narzędzi, które specjaliści z działu marketingu będą w stanie obsłużyć sami, na przykład dzięki dedykowanym panelom kontrolnym, które można obsługiwać przez przeglądarkę.

Segmentacja pozwala zwracać się bezpośrednio do odbiorcy z treścią, która go interesuje. Zupełnie inne produkty mogą interesować odbiorców w różnych częściach kraju – mieszkańcy wybrzeża będą znacznie bardziej zainteresowani strojami kąpielowymi niż mieszkańcy gór, którzy w sezonie letnim będą się raczej rozglądali za dobrymi butami do wędrówek.

Pełna wersja materiału zostanie opublikowana w październikowym numerze Omnichannel Retailing Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY