ARS Retail Group: Towarzyszymy nowym markom

Realizacja ARS Retail Group

Uzyskanie pozwoleń to od strony projektowej największe wyzwanie dla marek debiutujących na polskim rynku – mówi dla Retailnet Iza Krupkowska, architekt i project manager ARS Retail Group

Polski rynek ciągle stanowi interesujący punkt na retailowej mapie Europy. Co Pani zdaniem sprawia, że firmy decydują się na ekspansję i jakie wyzwania operacyjne towarzyszą temu procesowi?

– Większość marek dosyć starannie przeprowadza analizy rynkowe przed podjęciem decyzji o ekspansji. Niezmiennie ogromnym atutem jest wielkość naszego rynku i poziom zamożności społeczeństwa w większych miastach. W przypadku marek kosmetycznych za wejściem przemawia również stosunkowo wysoka konsumpcja artykułów kosmetycznych per capita w porównaniu do reszty Europy.

Z jakimi nowymi, debiutujących na polskim rynku markami mieli Państwo okazję współpracować?

– Na takiej liście mamy wiele zagranicznych sieci handlowych, ale jedne z ciekawszych, moim zdaniem, debiutów miały marki Kiko Milano, Kiehl’s czy też NYX.

Jakie główne wyzwania stoją przed architektem, który towarzyszy takiej firmie w wejściu na rynek?

– W ARS Retail Group często prowadzimy tego typu projekty, ale każdy z nich w praktyce jest nieco inny. Dzięki 13-letniemu doświadczeniu optymalizujemy proces projektowania i późniejszej realizacji inwestycji w praktycznie każdej galerii w kraju. Naszych klientów niezmiennie najbardziej zaskakuje poziom proceduryzacji całego procesu w Polsce oraz liczba niezbędnych pozwoleń, które trzeba w naszym kraju uzyskać, by rozwijać swój biznes. Nie da się ukryć, że zagraniczni retailerzy mają zupełnie inne doświadczenia w tej kwestii z realizacji na terenie innych krajów w Europie. Przeprowadzenie klienta przez ten proces to jednak tylko jeden z elementów niezbędnych do udanego otwarcia. Od strony architektonicznej bardzo ważne jest także zatwierdzenie z zagraniczną centralą niezliczonej ilości szczegółów, które składają się na całościowy wizerunek sklepu. Tu wszystko jest ważne. Wynika to zazwyczaj z faktu, że pierwszy sklep na nowym rynku z reguły otwierany jest w bardzo prestiżowej lokalizacji i stanowi wizytówkę firmy, dlatego też projekt i wykonanie także muszą być na bardzo wysokim poziomie i spełniać wszystkie standardy danej sieci handlowej.

Rynek polski jest bardzo dobrze rozwinięty i patrząc od strony czysto architektonicznej mamy tu spore bogactwo konceptów. Czy marki zagraniczne wnoszą jeszcze cokolwiek nowego od strony designu?

– O tak, jak najbardziej! Weźmy na przykład Kiko Milano, dla których prowadziliśmy wszystkie otwarcia w Polsce. Ta marka wprowadziła m.in. ciekawe rozwiązanie sufitowe – półokrągłe połączenia ze ścianami, które nie były dotąd spotykane w naszych galeriach handlowych.

ARS Retail Group przygotowywał także stosunkowo niedawno realizacje dla marek NYX Cosmetics oraz Kiehl’s. Czym przyciągają te wnętrza?

– NYX Cosmetics w Galerii Mokotów to koncept i design wchodzący w dialog z klientem – warto zwrócić uwagę na ilość rozwiązań digitalowych. W całym sklepie dostępne są liczne interaktywne tablety wbudowane w meble. Również Kiehl’s, który niedawno ukończyliśmy w łódzkiej Manufakturze i Galerii Mokotów to marka wprowadzające nowe rozwiązania – zadziwia tu ilość i jakość wykończenia wyposażenia i detali. Takie elementy jak neony produkowane na specjalne zamówienie, drewniane podłogi, ceglane wykończenia ścian i liczne dekoracje z klimatu vintage stosunkowo rzadko pojawiają się w obecnych na rynku konceptach. Dlatego uważam, że wejście każdego z tych najemców wzbogaciło sektor retail nie tylko od strony nowych produktów, podejścia do klienta, ale i od strony estetyki architektonicznej.

ARS Retail Group od 13 lat zajmuje się projektowaniem i project managementem obiektów handlowych. Grupa ARS oferuje kompleksowe rozwiązania dla sieci detalicznych i centrów handlowych, wspierając klientów na każdym etapie planowanych projektów. Projektuje, buduje, wyposaża i nadzoruje procesy inwestycyjne od A do Z. Na portfolio ARS Group składa się ponad 600 realizacji w całej Europie o łącznej powierzchni handlowej 43 tys. mkw. Z usług firmy skorzystały między innymi takie marki jak: Tresspass, Tom Tailor, Skechers, Clarks, Pepe Jeans, mBank oraz centra handlowe, w tym m.in. CH Borek, i Galeria Mokotów. Strona internetowa firmy:  www.arsretail.pl 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn