zalando aplikacja mobilna

Zalando udostępnia swoją platformę internetową niewielkim, lokalnym retailerom.

Otwarcie jest częścią całościowej stategii sklepu internetowego, która ma na celu połączenie światów online i offline, w ramach której sklep integruje się ze sprzedawcami stacjonarnymi.

Lokalni sprzedawcy mogą nawiązać współpracę z platformą ecommerce’ową Zalando poprzez oprogramowanie firmy Gaxsys. Sklepy mogą akceptować zamówienia składane na Zalando i obsługiwać ich odbiór w swoim lokalnym punkcie.

Bez oporów między online i offline

– W ten sposób Zalando staje się rozwiązaniem dla niedużych graczy, dla których wejście do internetu może stanowić wyzwanie – wskazuje Jan Bartels, wiceprezes ds. logistyki w Zalando – W naszym odczuciu przyszłość handlu to bezproblemowe przejścia między różnymi kanałami, bez różnicy, czy dane ubrania lub dodatki dostępne są online, czy w lokalnym sklepie.

Obecnie trwają testy usługi. Zalando już w tej chwili uruchomiło usługę łączenia swojej platformy z dużymi brandami, takimi jak Adidas. Strategiczne partnerstwo z marką adidas jest kolejnym krokiem w rozwoju platformy modowej w kierunku integracji handlu offline z online.

Bez własnych sklepów stacjonarnych

– Pracujemy nad rozwiązaniem, które połączy Zalando ze światem tradycyjnej sprzedaży offline. Nie planujemy jednak otwierać własnych sklepów stacjonarnych. Chcemy, żeby klient mógł wybrać i kupić produkt na naszej platformie, a następnie odebrać go w pobliskim sklepie stacjonarnym należącym do jednej z 1,5 tys. marek, z którymi współpracujemy. Naszym celem jest uruchomienie tej usługi do 2020 roku. Najpierw musimy ją bardzo dokładnie przetestować – mówił niedawno w wywiadzie udzielonym redakcji Evigo.pl Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager Poland & United Kingdom, Zalando.

Pilotażowa współpraca z pierwszym międzynarodowym partnerem – marką adidas, jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Dzięki integracji, adidas udostępni na Zalando asortyment ze swojego sklepu w Berlinie przy Tauentzienstraße.

Dla konsumentów coraz bardziej istotna jest możliwość znalezienia na jednej platformie wszystkich elementów garderoby, niezależnie od miejsca, w jakim się znajdują. Jeśli pilotażowa współpraca okaże się sukcesem, Zalando będzie rozwijać swoją długofalową wizję stworzenia sieci marek i sklepów dla klientów w całej Europie.