Inditex: Sprzedaż rośnie o 16 procent. Sieć wprowadza własne płatności

Zysk netto grupy Inditex wyniósł 2,2 mld euro w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku. Oznacza to wzrost na poziomie 9 proc. w ujęciu rok do roku. W tym samym okresie sprzedaż wzrosła o 16 proc.

W ramach grupy działa w tej chwili 7240 sklepów na 93 rynkach, z czego na 41 online. Zarówno w kanale internetowym jak i offline sprzedaż wzrosła o 16 proc.

W trzecim kwartale 2016 grupa Inditex otworzyła swoje pierwsze sklepy w Nowej Zelandii i Wietnamie. Sklep marki Zara otwarty w Auckland, stolicy Nowej Zelandii, liczy 2,552 m kwadratowych. Z kolei pierwszy sklep Zary w Wietnamie został otwarty w mieście Ko Chi Minh i liczy 2,4 tys. metrów kwadratowych powierzchni.

Inditex mocniejszy online

Platforma do sprzedaży internetowej marki Zara w trzecim kwartale 2016 roku zadebiutowała w Turcji. Jednocześnie na kluczowych europejskich rynkach, takich jak Czechy, Bułgaria, Chorwacja, Słowenia, Słowacja, Estionia, Węgry, Finlandia, Litwa, Łotwa oraz Malta dostępne są online już wszystkie marki Inditexu.

W ramach rozwoju texchnologicznego firma wprowadziła także płatności mobilne dostępne we wszystkich sklepach Grupy Inditex w Hiszpanii. Płatności będą realizowane za pomocą aplikacji InWallet, którą można osobno pobrać ze sklepu Google Play lub AppStore, lub też aktywować funkcje płątności w jednej z aplikacji. Narzędzie oferuje, między innymi, w pełni automatyczny wgląd do historii transakcji, przechowywanie paragonów oraz możliwość zarządzania swoim kontem online

Uterqüe w Polsce

Inditex poszerza także swoją obecność w Polsce. Dokładnie 15 listopada Uterqüe otworzyło swój pierwszy w Polsce sklep w Galerii Mokotów w Warszawie. Sklep znajduje się na poziomie +1 w powstającej strefie The Designer Gallery.

Sklep w Warszawie jest drugim na świecie sklepem w nowym koncepcie wnętrza, który czerpie inspirację ze sztuki współczesnej oraz estetyki lat 50.

Nowy lokal o powierzchni handlowej ponad 150 mkw. jest kolejnym krokiem, który marka stawia, aby umocnić swoją obecność w Polsce, gdzie do wczoraj dostępna była tylko online.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl